SEM

40
SEARCH ENGINE MARKETING (MARKETING PE MOTOARELE DE CĂUTARE)

Transcript of SEM

SEARCH ENGINE MARKETING

(MARKETING PE MOTOARELE DE CĂUTARE)

CINE ?

CE?

Anunţuri de tip text

Structurat în 4 rînduri:

• maxim 25 de simboluri în titlu;

• 70 de simboluri text;• URL site instituţional.

CUM?

CUM?

UNDE?MOTOARE DE CĂUTARE

UNDE?REŢEA DE DISPLAY

UNDE?YOUTUBE

TARGETINGREŢEA

REŢEA DE CĂUTARE

SITE-URI PARTENERE

(REŢEA DE DISPLAY) 80% din totalul site-

uriloe din lume

TARGETINGREGIONAL

LINGVISTIC

La nivel de ţară

La nivel de oraşsau regiune

La nivelul unei zone anumite

40 de limbi disponibile

TARGETINGDISPOZITIVE

PC-URI STATICE ŞI PORTATIVE

DISPOZITIVE MOBILE CU BROWSER COMPLEX

TABLETE

TARGETINGPERIODICITATE

TARGETINGTipul de Potrivire a Cuvintelor Cheie

LARGpoate apărea în orice combinatie de căutare

hotel chişinăuhotel în chişinău, hotelul chişinău, hotel trei

stele

FRAZEOLOGICpoate apărea doar în succesiunea indicată în combinaţia de căutare

hotel chişinăuhotel chişinău rezervare

hotel în chişinău

EXACTpoate apărea cînd cuvîntul cheie corespunde exact combinaţiei de căutare

hotel chişinăuhotel chişinău

hotel chişinău rezervare

NEGATIVpermite neafişarea anunţului în combinaţii nerelevante

hotel chişinău istoric- istoric

hotel chişinău

BUGETARECPC

(cost per click)

BUGETARE

CPCv (cost per conversion)

CPA CPL (cost per acquisition) (cost per lead)

LICITAŢIA

Poziţia Anunţului în Rezultatele Căutării =CPC max. * Scorul de Calitate

Scorul de calitate:1.CTR

2.RELEVANŢĂ3.CALITATE SITE-ULUI

LICITAŢIAPREŢUL DE FACTO PER CLICK=

(Rank-ul celui mai apropiat concurent / Sorul de calitate max) + 0,01$

Exemplu:

Agent MAX CPC * SC = Rank CPC de Facto

A 0,25 $ * 7 = 1,75 (#2) 1,75 / 10 + 0,01$ = 0,18$

B 0,22 * 10 = 2,2 (#1) PREŢ MINIM

CE?Banere

CE?Banere

TARGETING

TARGETING

TARGETING

TARGETING

GENDER

BUGETARE

CPC

CPM

CPCv

BUGETARE

CE?VIDEO: TRUE VIEW

Cost pe vizionare (CPV)

CUM?IN-STREAM

Utilizaţi acest format când aveţi conţinut video pe care doriţi să-l promovaţi înainte de videoclipuri în format scurt sau lung. După cinci secunde, utilizatorul are opţiunea de a ignora anunţul. Videoclipurile TrueView InStream pot apărea în videoclipurile YouTube (pagini de vizionare pe YouTube), în pagini de editori video din Reţeaua de display Google (inclusiv YouTube) şi în pagini de editori video din afara reţelei.  Pentru videoclipuri de cel puţin 30 de secunde, veţi fi taxat când utilizatorul atinge pragul de 30 de secunde al videoclipului. Pentru videoclipuri mai scurte de 30 de secunde, veţi fi taxat când utilizatorul termină de urmărit videoclipul.

CUM?IN - SLATE

 Utilizaţi acest format pentru a promova un anunţ video înaintea videoclipurilor în format lung (cu o durată mai mare de 10 minute) de pe YouTube şi din Reţeaua de display Google.  Înainte de redarea videoclipului în format lung, utilizatorii au opţiunea de a viziona unul dintre cele trei anunţuri disponibile de la diferiţi agenţi de publicitate sau să vizioneze pauze publicitare obişnuite pe parcursul videoclipului. Videoclipurile TrueView InSlate pot apărea numai în videoclipurile YouTube (pagini de vizionare pe YouTube) şi în pagini de editori video din Reţeaua de display Google. Veţi fi taxat numai când utilizatorii decid să vizioneze anunţul dvs.

CUM?IN - SEARCH

Cunoscut anterior drept secţiunea cu anunţuri afişate în reţeaua de căutare a „Videoclipurilor promovate pe YouTube”, acest format vă permite să promovaţi un videoclip în dreptul rezultatelor căutării pe YouTube. Cuvintele cheie ale videoclipului dvs. vor evidenţia videoclipul dvs. pentru utilizatorii YouTube care ar putea fi interesaţi de conţinutul dvs. Acest format va include un dreptunghi cu dimensiunile de 640x90 sau un dreptunghi mic cu dimensiunile de 300x70, în funcţie de poziţia anunţului în rezultatele căutării.  Videoclipurile TrueView InSearch apar în pagina cu rezultatele căutării YouTube. Veţi fi taxat numai când utilizatorii încep să vizioneze videoclipul dvs.

CUM?IN - DISPLAY Utilizaţi acest format pentru a promova un videoclip lângă videoclipurile YouTube sau lângă alt conţinut al site-urilor în Reţeaua de display Google. Aspectul formatului de anunţ variază în funcţie de dimensiunile de anunţ şi de formatele de afişare acceptate de editorii de conţinut. De exemplu, YouTube este un editor de conţinut major în reţea, iar aceste anunţuri vor funcţiona şi apărea în acelaşi fel pe tot site-ul YouTube. Dimensiunea unităţii de previzualizare a anunţurilor video poate varia. Puteţi alege ca videoclipul să fie redat fie în cadrul unităţii de anunţuri, fie când un utilizator face clic pe unitate pentru a viziona un videoclip în pagina sa de vizionare YouTube.  Videoclipurile TrueView InDisplay pot apărea numai în videoclipurile YouTube şi în pagini de vizionare ale editorilor video din Reţeaua de display Google. Veţi fi taxat numai când utilizatorii decid să vizioneze anunţul dvs.

overlay

STRATEGII

BRANDING

MARKETING

REMARKETING

DATE STATISTICELA NIVEL DE CAMPANIE

DATE STATISTICELA NIVEL DE ANUNŢ

DATE STATISTICELA NIVEL DE CUVINTELE CHEIE

DATE STATISTICELA NIVEL DE COMBINAŢIA DE CĂUTARE

DATE STATISTICELA NIVEL DE LOCUL AFIŞĂRII ÎN REŢEAUA MEDIATICĂ

DATE STATISTICEGOOGLE ANALYTICS DESPRE ADWORDS

VĂ MULŢUMESC!

MAXIM VICTORIA online project manager

[email protected]