Google AdWords Prezentare CBM Final

download Google AdWords Prezentare CBM Final

of 177

Transcript of Google AdWords Prezentare CBM Final

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    1/177

    TRAINING

    www.cbmanagement.ro

    http://www.cbmanagement.ro/http://www.cbmanagement.ro/
  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    2/177

    Google AdWords

    NOTIUNI FUNDAMENTALE

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    3/177

    SUMAR

    1. Introducere in programul AdWords

    2. Structura unui cont si a unei campanii

    3. Calitatea si relevanta unei campanii AdWords

    4. Cum se creaza o campanie Google AdWords

    (reteaua de cautare / reteaua de display)

    5. Cum definim optimizarea la nivel AdWords.

    6. Instrumente utilizate in AdWords

    7. Administrarea contului / nivele de acces in cont

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    4/177

    INTRODUCERE

    NOTIUNI DE BAZA ADWORDS

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    5/177

    Promovare online (Online Advertising)

    Online Advertising = promovare pe orice tip de site (cu stiri, cu

    informatie, reviste online, bloguri, site-uri de review-uri,

    portaluri de produse, site-uri de download, sharing, retele

    sociale s.a.m.d) Orice tip de site poate fi inclus intr-un sistem

    de tip advertising.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    6/177

    Online advertising pentru campanii de

    BRANDING

    Obiectiv

    Dezvoltarea nevoii consumatorului pentru un produs sau serviciu

    Dezvoltarea vizibilitatii la nivel online pentru produs sau serviciu

    Cum facem campanii de branding?Prin realizarea de actiuni de promovare pe cat mai multe site-uriunde publicul nostru tinta (audienta) isi petrece timpul.

    Care este primul brand care va vine in minte?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    7/177

    BRAND

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    8/177

    Campaniile de branding sunt campanii

    cu raspuns direct

    Obiectiv

    Convingerea utilizatorilor web sa realizeaza cat maimulte actiuni (conversii): cumparari, download- uri,inscrieri, cereri de informatii, cerere de oferte s.a.m.d

    Cum putem indeplini acest obiectiv?

    Prin optimizarea campaniilor la nivel online astfel incatsa determine realizarea unui numar cat mai mare de

    actiuni

    Cum stim daca o campanie si-a atins scopul?

    Avand ca si indicator de performanta: ROI - ul

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    9/177

    Ce este Google AdWords?

    Aceasta notiune imbraca mai multe forme:PPC, CPC, link-uri sponsorizate, referentiereplatita

    Indiferent sub ce denumire il intalnim saufolosim, definitia acestei notiuni este aceeasi:

    O forma de advertising in care se plateste o

    suma de bani de fiecare data cand uninternaut realizeaza un click pe un anuntpublicitar.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    10/177

    PPC (pay per -click)

    Unde apar anunturile?

    Anunturile sunt difuzate inmotoare de cautare, site-uri

    web si / sau retele de

    advertising.

    Cand platim?

    Advertiserii liciteaza pecuvinte cheie de cautare si

    platesc atunci cand un

    internaut efectueaza un

    click pe anunturile lor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    11/177

    PPC (pay-per-click)

    De ce sa folosim PPC?

    Pentru a directiona traficcalificat (persoane direct

    interesate de produsele sau

    serviciile noastre) catre un

    site web.

    Cum se pozitioneaza anunturile?

    Pozitionarea unui anunt inrezultatele motoarelor de

    cautare sau in cadrul site-

    urilor web depinde de mai

    multi factori.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    12/177

    Cum definim notiunea de cautare?

    Sa ne gandim ca ne afla in curs de realizare a unui puzzle si ne lipseste o

    piesa:

    Avem mai multe piese din care trebuie sa o

    alegem pe cea potrivita:

    Misiunea Google este aceea de aduna o

    informatii din diverse domenii si de a le returna

    atunci cand un internaut realizeaza o cautareraportata la satisfacerea unei nevoi. Pe scurt:

    grupeaza informatii din intreaga lume astfel incat

    sa raspunda unei cautari targhetate.Cautarea inseamna utilizarea Google

    ca s sursa de cercetare in vederea

    obtinerii unei informatii necesare

    satisfacerii unei nevoi actuale sau

    viitoare.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    13/177

    Motorul de cautare Google

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    14/177

    Google

    Rezultate organice - SEO

    Rezultate platite - PPC

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    15/177

    Google

    Rezultate organice - SEO

    Rezultate platite - PPC

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    16/177

    SEO versus SEM

    SEO = search engine optimization

    Optimizarea unui site la nivel intern si extern astfel incat sa fie listat de catre robotii

    motoarelor de cautare in zona organica, adica a traficului gratuit.

    SEM = search engine marketing

    Activitati de marketing online concretizate in link-uri sposorizate in motoarele de

    cautare sau in retele de site-uri web.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    17/177

    SEO versus SEM

    SEO

    Trafic gratuitSEM

    Trafic platit

    SEM nu influenteaza SEO

    SEO nu influenteaza SEM

    Nu se poate plati pentru a beneficia de vizibilitate in rezultatele organice

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    18/177

    Beneficii ADWORDS

    Un sistem simplu si usor de folosit

    Posibilitati multiple de targetare

    Public tinta larg: milioane de utilizatori din intreaga lume

    Flexibilitate : afisarea anunturilor aproape imediat dupaactivare

    Relevanta: utilizatorii cauta activ produse sau servicii

    Control: prin intermediul bugetului zilnic, campaniile pot fi

    oprite si modificate oricandROI: rapoarte prin care putemi identifica rentabilitatea

    cuvintelor, anunturilor, grupurilor de anunturi si

    campaniilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    19/177

    De ce sa facem AdWords?

    Sunt foarte multe site-uricare detin pozitia 1 inrezultatele organice.Webmasterii acestora isipun intrebarea: De ce samai fac AdWords daca amdeja prima pozitie?

    Raspuns: In zonasponsorizata (platita), aitotal control asupra

    mesajului oferit (textulanuntului) pentru o cautarefacuta de useri, ca urmare siun nivel de targhetare ridicat

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    20/177

    ADWORDS

    Proprietatile

    Google

    Partenerii de

    cautare

    Reteaua de

    display

    Motoarele de

    cautare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    21/177

    Proprietatile GOOGLE

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    22/177

    Parteneri de cautare Google

    s.a.m.d.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    23/177

    Motoare de cautare Google

    s.a.m.d.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    24/177

    Reteaua de Display

    Peste 20.000 de parteneri in Romania

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    25/177

    Ex. Partener de display Google

    PPC

    PPC

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    26/177

    Google AdWords vs. Google AdSense

    AdWords este program de advertising pus la dispozitie de

    Google ce ofera advertising de tip PPC pe motoarele de cautare si

    site-urile partenere.

    AdSense = program de servire de anunturi dat de Google.

    Mai exact: proprietarii de site-uri isi pot inscrie site-urile in

    reteaua AdSense si permit astfel afisarea in cadrul lor a unor

    anunturi text, imagine, video . Proprietarii sunt platiti de catreGoogle pentru fiecare click inregistrat.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    27/177

    Q&A1. In sistemul PAY PER CLICK se plateste intotdeauna in functie de numarul de

    afisari:

    A) ADEVARAT

    B) FALS

    RASPUNS: B

    2. Google AdWords este o metoda eficienta de promovare pentru ca:

    A) Se platesc click-urile doar atunci cand utilizatorii au cumparat ceva dintr-un

    site

    B) Anunturile sunt afisate userilor atunci cand acestia efectueaza o cautaretarghetata, adica sunt interesati de produsele sau serviciile pe care le

    comercializam.

    C) Anunturile sunt afisate de mai multe ori acelorasi useri de mai multe ori in

    timpul aceleasi zile.

    RASPUNS: B

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    28/177

    Q&A3. Cum ne ajuta Google AdWords sa targhetam userii atunci cand acestia sunt

    gata sa realizeze o conversie?

    A) Adwords targheteaza userii care cauta anumite produse sau servicii

    B) Adwords trimite trafic foarte mare catre un site

    C) AdWords analizeaza cand nu targhetam cea mai buna audienta

    D) AdWords analizeaza in ce campanii nu avem un ROI optim

    RASPUNS: A

    4. Adwords este o metoda eficienta de marketing pentru:

    A) Generarea de lead-uri sau inscrieri intr-un formular de contact

    B) Generarea de vanzariC) Cresterea gradului de vizibilitate pentru un brand

    D) Impiedicarea comcurentei sa afiseze anunturile lor consumatorilor tai

    RASPUNS: A.B.C

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    29/177

    Termeni utilizati in Google AdWords

    Cuvant cheie

    CPC

    CPC maxim

    Pagina de landing (destinatie)

    Destinatie de plasare

    CTR

    Impresii/Afisari

    Conversie

    Rata de conversie

    Licitare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    30/177

    Cuvant Cheie

    Cuvintele cheie sunt folosite de sistem ul Google AdWords pentru a

    potrivi anunturile la o cautare. In baza acestora se afiseaza anunturile tip

    PPC utilizatorilor web.

    Anunturile sunt difuzate la cautari de cuvinte cheie

    Cuvintele cheie pot fi simple sau compuse

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    31/177

    CPC

    Internautul realizeaza o

    cautare

    Identifica si acceseaza anuntul PPC Ajunge pe o pagina de destinatie

    AdWords factureazade fiecare data pentru fiecare

    click dat pe anunt. Zero costuri daca nu se da click.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    32/177

    Pagina de landing (destinatie)

    Pagina de destinatie (de aterizare) este pagina care se deschide atunci

    cand un utilizator efectueaza un click pe un anunt.

    Tehnici de eficientizare: Pagina de destinatie targetata

    Userul cauta

    oferte vacanta

    Se afiseaza

    anuntul PPC

    Pagina de destinatie

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    33/177

    CPC maxim

    Reprezinta valoarea maxima pe care suntem dispusi sa o

    platim pentru un click.

    CPC maxim trebuie sa fie mai mare de 0.01 (USD, EUR sauRON).

    Se seteaza la nivelul fiecarui cuvant si grup de anunturi.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    34/177

    CTR / AFISARE

    Afisare:Aparitia unui anunt pe motorul de cautare sau pe unul din site-urile

    partenere Google

    Campaniile de branding au ca scop obtinerea unui numar cat mai

    mare de afisari.

    Rata de clic (CTR):Se calculeaz ca numrul de click-uri pe anunt/ numarul de afisari * 100

    Click - uri-------------------------- * 100 = Rata de click exprimata ca procent (%)

    Afisari

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    35/177

    CTR - exemple

    Click - uri-------------------------- * 100 = Rata de click exprimata ca procent (%)

    Afisari

    30 click uri----------------- * 100 = 3%

    1000 afisari

    50 click uri

    ----------------- * 100 = 5%

    1000 afisari

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    36/177

    Conversie

    Sales

    In cazul magazinelor online AdWords ofera

    posibilitatea de monitorizare a tranzactiilor in

    vederea deterinarii ROI -ului

    Leads

    Adwords monitorizeaza cati utilizatori au

    accesat anuntul in vederea obtinerii de

    informatii

    Sign -up

    Monitorizeaza cati useri au completat un

    formular de inscriere s.a.m.d

    Vizualizari de pagina Userul este redirectat catre o pagina de

    destinatie considerata cheie

    Altele Se stabileste tipul de conversie: ex telefon.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    37/177

    Rata de conversie

    Se calculeazca numarul de conversii / numarul de click-uripe anunt * 100

    Numar de conversii-------------------------- * 100 = Rata de conversie exprimata ca procent (%)Numar de click-uri

    Obiectivul este obtinerea unui numar cat mai mare de conversii.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    38/177

    Licitatia

    Cum functioneaza sistemul de licitatii?

    Cream anuntul Alegem cuvintele cheie Setam CPC ul maxim

    USERUL EFECTUEAZA O CAUTARE

    Anuntul intra insistemul de licitatie Anunturile castigatoare sunt

    afisate

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    39/177

    Q&A1.Daca anuntul nostru ar fi afisatla 34500 dar numai 345 din acesta ar da click

    pe anunt, care ar fivaloarea CTR

    A) 0.01%

    B) 1%

    C) 10%

    D) 0.1% RASPUNS: B

    2.Daca un advertiser vinde trandafiri rosii care ar fi cea mai potrivita pagina de

    destinatie pentru cautarea trandafiri rosii:

    A) Pagina de Home PageB) O pagina in care prezentam mai multe tipuri de trandafiri

    C) Pagina in care prezentam doar trandafiri rosii

    D) O pagina cu lalele

    RASPUNS: C

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    40/177

    Q&A

    3. Ce termen descrie conceptul masurarii profitului facut din advertising

    comparativ cu cat de mult s-a cheltuit pentru derularea unei campanii?

    A) CTR

    B) ROI

    C) PPCD) CPC

    RASPUNS: B

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    41/177

    STRUCTURA UNUI CONT si ale

    unei CAMPANII

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    42/177

    STRUCTURA UNUI CONT

    CONT

    CAMPANIE CAMPANIE

    GRUP

    ANUNT

    GRUP

    ANUNT

    GRUP

    ANUNT

    GRUP

    ANUNT

    Anunturi Destinatii de plasare Cuvinte cheie

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    43/177

    STRUCTURA UNUI CONT

    10.000 de campanii(inclusiv campaniile active i cele intrerupte)

    20.000 de grupuri de anunturi in fiecare campanie

    10.000 de cuvinte cheie in fiecare grup de anunuri

    300 de anunturi grafice in fiecare grup de anunuri (inclusiv

    anunturile imagine)

    4 milioane de anunturi active sau intrerupte in fiecare cont

    5 milioane de cuvinte cheie in fiecare cont

    SETARILE CONTULUI

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    44/177

    SETARILE CONTULUI

    Avem nevoie de o adresa de email si de o

    parola!

    SETARILE CONTULUI

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    45/177

    SETARILE CONTULUI Preferinte de cont: moneda curenta si zona geografica a vizualizarii

    rapoartelor nu pot fi schimbate ulterior

    SETARILE CONTULUI

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    46/177

    SETARILE CONTULUI Preferinte de facturare:adresa de facturare si datele cardului de plata; aceste date

    pot fi schimbate ulterior, daca este cazul.

    SETARILE CAMPANIEI

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    47/177

    SETARILE CAMPANIEI

    La nivelul campaniei se seteaza URMATOARELE TARGET-ARI:

    Targetare geografica

    Targetare lingvistica

    Targetare pe retele de promovare

    Targetare pe dispozitive

    Buget zilnic

    Difuzarea anunturilor

    Programarea anunturilor

    Tipul de licitare

    T t fi

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    48/177

    Targetarea geografica

    Geografic

    Domeniul pe care se face cautarea

    Adresa de IP a calculatorului (numar unic datfiecarui calculator conectat la Internet)

    Putem targeta: teritorii, regiuni, tari,

    orase, judete, o raza in jurul unui punct, codpostal (US)

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    49/177

    Parkersburg0

    ("'; j\

    Huntington

    )'0West

    o VirginiaCharleston

    ... - J

    Map I 'sa t e l l i t l TerriS ; !' Rockville

    o

    IIIUC61

    "0 D lawareWas hington 1" - -Hamsohburgo

    CherlottesYifte0

    /Tuckahoe

    0

    0Roanoke Newport

    News0

    0 o VirginiaBlacksburg Peters! Mg v1rg101a

    Norfolk0 0 Beach.I Danvne

    - -o l

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    50/177

    Warsaw0

    lntroduce!i o loca!ie, cum arfi un or a .o regiune sau o !arii Viza i ora

    1Romania (tara)

    Acope e 2.450.000

    Elimina!i ,i napropiere 2.450.000 Elim ins\i I naprop ie

    0astopo l

    Bt.aek Sea

    la

    Ban0

    0O

    BtlndiSJ

    Tarat'flo

    5

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    51/177

    RllmnlcuS rat

    0

    Fundem0

    '

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    52/177

    AlegeJI IOCaJIIIe

    rarta + - - (

    f j

    Vale

    zeni

    a

    I

    I I

    Bucurefti, B u c u . RomAnia

    (orat)Acoperire: 874.000 ?

    Ad lu ga t. llEHmlnatl 1Tnapropiere

    \

    I'(

    Domnel}ti

    Cemtca f l J

    1 m

    Ghna Fundeml _ Bragadtru

    Cometu Mi igureie

    JtlavaMihiule ti \

    Bercem

    1Decembne

    Frumu ani

    Vidra /

    '( ' '...............a--/ Vii ra ll\

    Aduna it-Copiicem

    IJ Valean o

    ..

    CSutati 1 Directionare cAtre o zoM cu o anumita raza Locatii Tn bloc

    t::J ntroduce) o jocaUe de y,zat sau dee c usDeexemplu, o tara.un . o regiunesau uncod t a l . De asernenea,putetlface clic pebutonul demalsus pentrua af a locatiiiedisponibiie p e hartA.

    Loc.tll vlzate Acopertru

    1 Ellmln-tl toate loc.tllle

    Bucure!?ti,B uc u t i ,RomAnia- Eliminati1Tnapropiere874.000

    Giilbin

    A - - - J - 1- - - & tt ..A- - - L - _a. .V-

    Targetarea geografica

    Targetarea geografica GHID

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    53/177

    Targetarea geografica GHID

    Magazin cu distributie in Bucuresti

    Companie cu distributie internationala

    Companie cu distributie nationala

    Targhet: la nivel local

    Targhet: la nivel international

    Targhet: la nivel national

    Targetarea lingvistica

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    54/177

    Targetarea lingvistica

    La nivel lingvistic Google afiseaza anuntul in functie de:

    Preferintele de limba din motorul de cautare

    Limba motorului pe care se face cautarea (com limbaengleza, ro limba romana), in cazul in care userii nu au

    preferinta de limbi setate in cont

    Exista cazuri in care sistemul poate identifica limba in care este

    scrisa cautarea: greaca, ebraica, japoneza, coreeana sijaponeza.

    Targetarea lingvistica

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    55/177

    Targetarea lingvistica

    Pana la 41 de versiuni lingvistice pot fi targhetate!

    Targetarea lingvistica

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    56/177

    Targetarea lingvistica

    Atentie:

    Sistemul AdWords nu traduce in mod automatanunturile !

    Exemplu: Daca organizam un eveniment pentrucetatenii de orgine spaniola din Romania, va trebui

    sa targetam, limba spaniola si ca locatie Romania.

    Limba:Spaniola

    Locatia: Romania

    Bugetul zilnic

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    57/177

    Bugetul zilnic

    Bugetul zilnic este valoarea maxima pe care o setam noi la nivelul

    campaniei

    Cheltuielile zilnice variaz i pot ajunge la limita superioarde 20%

    peste bugetul zilnic (overdelivery). Cheltuielile sunt insa limitate

    lunar: Dacbugetul zilnic este de 10,00 $ pe parcursul ntregii luni,

    nu vei fi taxat cu mai mult de 304,00 $ pentru luna respectiv

    (10,00 $ bugetul zilnic * o medie de 30,4 zile pe luna).

    Metode de difuzare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    58/177

    Metode de difuzare

    Standard:Determina cat de des vor aparea anunturile in timpul zilei

    Accelerata: recomandata pentru bugete foarte mari care nu se cheltuie; pentrucampanii limitate in timp; pentru campanii de imagine

    Programarea anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    59/177

    Programarea anunturilor Se termina bugetul prea repede? Alegeti difuzare standard si programati

    anunturile sa apara in anumite zile si ore in perioada campaniei

    Programarea anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    60/177

    Programarea anunturilor

    Rotatia anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    61/177

    Rotatia anunturilor

    Numai un singur anunt din grupul de anunturi va apare la un moment

    dat

    Ex: Daca avem trei anunturi in grupul de anunturi cu cuvinte legate de

    licitare CPC. La o cautare de genul licitare CPC numai un anunt din cele

    3 va apare la un moment dat.

    Rotatia anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    62/177

    Rotatia anunturilor

    Optimizare: sistemul AdWords va roti in mod uniform anunturile din

    grupul de anunturi pana cand se detaseaza unul ca performanta pentruclick-uri (cel mai bun CTR)

    Ce inseamna Uniform?:sistemul va roti in mod egal anunturile in 90 de

    zile, apoi le va optimiza pentru click-uri ( in mod automat)

    Rotatia anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    63/177

    Rotatia anunturilor

    Optimizare pentru conversii: sistemul va roti in mod

    uniform anunturile din grupul de anunturi, pana cand unase detaseaza ca CTR si CR

    Sistemul va afisa anunturile care au cel mai bun CTR si CR

    Tipuri de licitare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    64/177

    Tipuri de licitare

    Licitare Manuala poti hotari bid-ul (CPC maxim) la nivel de cuvant.

    Recomandata: daca vrei sa ai control.

    Licitare Automata sistemul va licita (in limita hotarata de tine) pentru

    a obtine nr maxim de clic-uri la bugetul setat.

    Recomandata: pentru cei care nu au mult timp; la inceputul

    campaniilor pentru cresterea performantei

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    65/177

    Grupul de anunturi

    Reprezinta o parte importanta a contului AdWords

    Atunci cand un utilizator efectueaza o cautare legata de cuvintele

    cheie, anunturile cuprinse in aceasta sectiune vor fi afisate

    Cuvintele cheie trebuie sa fie relevante si in stransa legatura cu

    continutul publicat in website, sa faca trimitere catre un produs sau unserviciu oferit

    STRUCTURA UNUI CONT Exemplu

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    66/177

    Structura unui cont

    Cont

    BANCPOST

    Campanie

    Prima Casa

    Grup de anunuri

    Prima casa

    Campanie

    Servicii Brasov

    Grup de anunuri

    Credite

    imobiliare

    Grup de anunuri

    Depozite bancare

    STRUCTURA UNUI CONT Exemplu

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    67/177

    Q&A1. Care din urmatoarele elemente nu se seteaza la nivel de cont in Google

    AdWords?

    A) Informatii cu privire la adresa de email

    B) Informatii legate de facturare

    C) Bugetul zilnic

    D) Preferintele de cont

    RASPUNS: B

    2. Alegeti din variantele de mai jos structura corecta a unui cont Google

    AdWords de la primul pas pana la ultimul:

    A) Cont, grup de anunturi, campanie, anunt text, cuvinte cheie.

    B) Cont, campanie, anunturi si cuvinte cheie, CPC si buget

    C) Cont, campanie, grup de anunturi, anunt text, cuvinte cheie

    D) Cont, buget, campanie, grup de anunturi, campanie, cuvinte

    RASPUNS: C

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    68/177

    Q&A3. Targhetarea geografica si targhetarea lingvistica pot fi schimbate dupa ce

    contul a fost creat:

    A) ADEVARAT

    B) FALS

    RASPUNS: A

    4. Alegand in setarile campaniei, Google vaafisa

    anunturile cat de repede se poate pana cand este cheltuit bugetul zilnic.

    A) Difuzare standard

    B) Difuzare accelerata

    C) Programare 24 h / 7 zile

    D) Toate tarile

    RASPUNS: B

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    69/177

    Q&A5. Moneda de plata poate fi modificata dupa crearea contului.

    A) ADEVARAT

    B) FALS

    RASPUNS: B

    6. Care din afirmatiile de mai jos sunt adevarate cu privire la sistemul Google

    AdWords?

    A) Google traduce anunturile in functie de cerere

    B) Google nu traduce anunturile

    C) Google traduce automat anunturile in functie de locatia targetataD) Google traduce contra cost anunturile

    RASPUNS: B

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    70/177

    Q&A7. Daca un utilizator face o cautare de tipul pantofi dama pe google.fr fara a

    specifica o preferinta de limba in motorul de cautare, Google ii va afisa

    anunturile setate pentru:

    A) Limba obtinuta din adresa de IP-ul userului

    B) Limba interogarii cautate limba romana

    C) Limba default a motorului de cautare limba franceza

    D) Limba Engleza

    RASPUNS: B

    8. _____________ este un numar asociat fiecarui calculator conectat la

    Internet.

    A) O adresa web

    B) Un nume de domeniu

    C) O adresa IP

    D) O parola de acces la cont RASPUNS: C

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    71/177

    Q&A9. Targetarea anunturilor pentru toate tarile si toate teritoriile este utila pentru

    un business care:

    A) Comercializeaza produse in Bucuresti

    B) Vinde carti in limba franceza

    C) Realizeaza si vinde jucarii la nivel global

    D) Are o retea de distributie in Europa

    RASPUNS: C

    10. Care dintre afacerile de mai jos ar beneficia de rezultate in cazul targhetarii

    in jurul unui punct:

    A) O editura care vinde la nivel national.

    B) Un magazin de piese auto care vrea sa targeteze o zona de 100 de kilometriiin jurul locatiei unde se desfasoara afacerea.

    C) Un centru de invatare a limbii franceze online

    RASPUNS: B

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    72/177

    Q&A11. Intr-o campanie Google AdWords, parametrata standard, nu se poate

    depasi bugetul zilnic.

    A) ADEVARAT

    B) FALS

    RASPUNS: A

    12. Roxana isi verifica contul AdWords si observa ca a inregistrat un numarfoarte mare de click-uri. Dupa ce analizeaza mai atent, observa ca a depasit

    bugetul zilnic pe care il stabilise pentru cateva campanii. Care este motivul

    pentru aceasta situatie?

    A) Bugetul a fost setat dar nu aprobat

    B) Google a ajustat bugetul in functie de calitatea anunturilorC) Google poate afisa mai multe anunturi redistribuind bugetul ramas

    neconsumat in alte zile, astfel incat sa nu se depaseasca bugetul lunar

    stabilit.

    D) A uitat ca a setat difuzarea accelerata si nu standard

    RASPUNS: C

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    73/177

    Q&A13. Ce reprezinta CPC maxim?

    A) Suma pe care o platim pentru un clickB) Suma maxima pe care suntem dispusi sa o platim pentru un click

    C) Suma platita pentru 1000 de afisari

    D) Suma platita pentru o zi de campanie

    RASPUNS: B

    14. Cand un user se inscrie in Google AdWords, urmatoarele date nu mai pot fi

    schimbate:

    A) Numele companiei si zona geografica a contului

    B) Moneda de plata si zona geografica a contului

    C) Datele de facturare si zona geografica a contuluiD) Adresa de email si datele de facturare

    RASPUNS: B

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    74/177

    Calitatea si relevanta unei

    campanii AdWords

    SCRIEREA ANUNTULUI

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    75/177

    Titlul anunului (25 caractere)

    Textul anunului(35 caractere/linie)

    URLafiat(35 caractere)

    SCRIEREA ANUNTULUI

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    76/177

    Pozitionarea anunturilor in Google

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    77/177

    Pozitionarea anunturilor in Google

    Pozitia este determinata de Rank-ul anuntului

    Rank-ul anuntului = QS x CPC max

    Se calculeaza pentru fiecare licitatie (cautare sau

    aparitie pe reteaua de display)

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    78/177

    Scorul de calitate

    Consta in estimarea relevantei cuvintelor cheie, anunturilor si a

    paginii de destinatie pentru un utilizator

    Inregistreaza valori cuprinse intre 1 si 10

    Poate fi vizualizat in interfata contului AdWords exclusiv pentru

    cuvintele cheie utilizate in reteaua de cautare

    Scorul de calitate identificare coloana

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    79/177

    Scorul de calitate identificare coloana

    speciala din tab-ul Cuvinte cheie

    Scorul de calitate identificare iconul de

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    80/177

    Scorul de calitate identificare iconul de

    informatii din dreptul cuvintelor cheie

    S l d li

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    81/177

    Scorul de calitate

    Google calculeaza scorul de calitate pentru un cuvant cheie prin

    raportarea la o serie de factori.

    Cei mai importanti sunt:

    1. CTR

    2. Relevanta cuvintelor cheie

    3. Pagina de aterizare

    CTR

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    82/177

    CTR

    Scorul de calitate este influentat de toate CTR-urile dintr-un contAdWords

    Se tine cont de:

    Istoricul ratei de clic (CTR) a cuvantului cheie si a anuntului

    corespunzator pe Google;

    Istoricul contului masurat prin valoarea CTR a tuturor anunturilor si

    cuvintelor cheie din cont

    Istoricul valorii CTR a adreselor URL afisate din grupul de anunturi

    RELEVANTA

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    83/177

    RELEVANTARelevanta are la baza doua aspecte:

    1. Relevanta cuvintului cheie pentru anunturile din grupurile de anunturi stabilite.

    Exemple de cuvinte cheie:

    Licitare CPC

    Licitare CPM

    Licitare adwords

    Promovare adwords

    RELEVANTA

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    84/177

    RELEVANTA

    2. Relevanta cuvintului cheie si a anuntului corespunzator interogarii de cautare:

    Keyword- licitare AdWords

    C lit t i ii d t i

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    85/177

    Calitatea paginii de aterizare

    Pagina de aterizare trebuie sa evidentieze un continutrelevant si original

    Sa corespunda exact nevoii de cautare a utilizatorului

    Sa fie veridica, sa nu furnizeze informatii eronate sau false

    Navigarea in interiorul ei sa poata fi realizata cu usurinta

    Sa fie transparenta si sa furnizeze informatii concrete

    precum: date de contact, termeni si conditii de realizare a

    achizitiei s.a.m.d

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    86/177

    Modalitatea de licitatie in AdWords

    Advertiser CPC max Scor de

    calitate

    Rank anunt Pozitie

    anunt

    Andrei 4 USD 3 12 2

    Maria 3 USD 6 18 1

    Ioana 1 USD 10 10 3

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    87/177

    Modalitatea de licitatie in AdWords

    Pretul real platit de advertiser este

    Actual CPC = (Rank anunde nvins QS) + $0.01

    Advertis CPC max QS Rank Poziti

    CPC er anunt aanunt ului

    Maria 3 USD 6 18 1 = 12 /6 = 2.00 USD

    Andrei 4 USD 3 12 2 = 10 / 3 +0.01 = 3.4

    USD

    Ioana 1 USD 10 10 3 Pre minim

    Cu cat scorul de calitate este mai bun cu atat costul este mai redus!

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    88/177

    Suma licitata pentru prima pagina

    Anunurile vor aparea pe prima pagina daca CPC max este mai mare

    decat o valoare minimnumit suma licitata pentru afisarea pentru

    prima pagina, care se calculeaza pe baza scorului de calitate si a

    competitiei existente.

    Valoarea se afiseaza la nivelul fiecarui cuvant prin afisarea coloanei

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    89/177

    Q&A1. Care din urmatorii factori nu sunt luati in calcul la calcularea scorului de

    calitate:

    A) CPC ul licitatB) Rata de click (CTR)

    C) Relevanta cuvintelor cheie la anunturile din grupurile de anunturi

    D) Calitatea paginii de destinatie

    RASPUNS: A

    2. Pe paginile motoarelor de cautare sistemul AdWords determina rank-ul

    anuntului analizand:

    A) Scorul de calitate al cuvantului si CPC ul maxim

    B) CPC ul maxim

    C) Vechimea contului AdWordsD) Pozitiile detinute de site in rezultatele organice

    RASPUNS: A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    90/177

    Crearea unei campanii Google

    AdWords

    I t f t Ad d

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    91/177

    Interfata Adwords

    Home tab

    Tab managementul de campanie

    Tab managementul de grupuri de anunturi

    Tab managementul anunturilor

    Tab Contul meu

    Interfata Adwords Home Page

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    92/177

    Interfata Adwords Home Page

    Interfata Adwords tab Campanii

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    93/177

    Interfata Adwords tab Campanii

    Informatii AdWords Tab Grupuri de

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    94/177

    p

    anunturi

    Informatii AdWords Tab Setari

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    95/177

    Informatii AdWords Tab Setari

    Informatii AdWords Tab Anunturi

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    96/177

    Informatii AdWords Tab Anunturi

    Informatii AdWords Tab Cuvinte

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    97/177

    cheie

    Informatii AdWords Tab retele

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    98/177

    (display)

    Informatii AdWords Tab Oportunitati

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    99/177

    Informatii AdWords Tab Oportunitati

    Ofera sugestii

    pentru

    imbunatatirea

    campaniilor

    existente in cont

    pentru crestereaperformantei si

    eficientizarea

    costurilor

    Informatii AdWords Tab Instrumente

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    100/177

    de analiza

    Permite accesul laintrumentele puse la

    dispozitie de sitemul Google

    Adwords

    Informatii AdWords Contul meu

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    101/177

    Informatii AdWords Contul meu

    Contul meu Acces la cont

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    102/177

    Contul meu Acces la cont

    Facturare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    103/177

    Facturare

    Facturare setari cont

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    104/177

    Facturare setari cont

    Facturare cod promotional

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    105/177

    Facturare cod promotional

    Facturare in fila Campanii

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    106/177

    Facturare in fila Campanii

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    107/177

    Campanii Google AdWords

    - reteaua de continut -

    Pasii in crearea unei campanii

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    108/177

    Pasii in crearea unei campanii

    Campanie Grup deanunturi

    Anunturi Keywords CPC

    Creste relevanta anunturilor tale

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    109/177

    Creste relevanta anunturilor taleCreaza cate un grup de anunturi pentru fiecare topic, care sa descrie fiecare

    serviciu sau produs pe care dorim sa il comercializam!

    Campanie Cosmetice femei

    Grup de anunturi Cosmetice ten

    Cuvinte cheie crme hidratare,

    crme fata

    Textul anuntului Vrei un tensanatos? Cosmetice pentru un ten

    sanatos, incepand de la 50 ron.

    Grup de anunturi Cosmetice corp

    Cuvinte cheie crema anticelulitica,

    crema antivergeturi, lapte de corp

    Textul anuntului Cosmetice pentrucorp. Calitate garantata. Preturi

    incepand de la 50 ron. Comanda acum.

    SCRIEREA ANUNTULUI

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    110/177

    Titlul anunului (25 caractere)

    Textul anunului(35 caractere/linie)

    URLafiat(35 caractere)

    Afisarea anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    111/177

    Afisarea anunturilorSe poate afisa un singur anunt aferent unui domeniu din URL-ul de destinatie:

    home.cbmanagement.ro

    www.cbmanagement.ro

    www.cbmanagement.ro/home

    Numele de domenii care au extensii diferite sunt considerate pagini de aterizare unice:

    www.cbmanagement.ro www.cbmanagement.fr www.cbmanagement.co www.cbmanagement.info

    Observatie - Nu se vor afisa doua sau mai multe anunturi care au acceasi pagina de destinatie in

    acelasi timp! Vor fi afisate in sistem random.

    Reguli de scriere a anunturilor

    http://www.cbmanagement.ro/http://www.cbmanagement.fr/http://www.cbmanagement.co/http://www.cbmanagement.info/http://www.cbmanagement.info/http://www.cbmanagement.co/http://www.cbmanagement.fr/http://www.cbmanagement.ro/
  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    112/177

    Reguli de scriere a anunturilor

    Punctuatie si simboluriTitlul anuntului nu poate contine semnul !. In restul textului nu este

    permis decat un singur semn !, scopul fiind acela de a nu se utiliza

    semne de punctuatie sau simboluri repetate, care nu sunt necesare sau

    care sunt inselatoare. Toate simbolurile trebuie sa fie scrise in functie

    de semnificatia lor. Nu se poate folosi cifra 4 pentru a inlocui for si /

    sau U pentru you.

    Trademark

    Nu se pot folosi in anunturi cuvinte inregistrate ca trademark

    ex:Google

    Reguli de scriere a anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    113/177

    Reguli de scriere a anunturilor

    Reguli de gramaticaAnunturile trebuie sa respecte regulile gramaticale. Acestea include spatierea

    corect intre cuvinte si inainte sau dupapunctuatie. Google face exceptie pentru

    cuvintele scrise gresit in mod obisnuit pe care toti utilizatorii de internet le

    recunosc si le inteleg.

    Textul trebuie sa fie sub forma de propozitii sau constructii logice.

    Repetitie

    Nu poate fi folosita excesiv. Acelasi cuvant nu poate fi repetat de trei sau mai

    multe ori pe o linie.

    Reguli de scriere a anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    114/177

    Reguli de scriere a anunturilor

    Capitalizare

    Un cuvant nu poate fi scris in majuscule pentru a atrage atenia asupra

    cuvantului respectiv.

    Ex: GRATUIT

    Scrierea primei litere a fiecarui cuvant cu majuscule este permisa atat in anuntcat si in URL-ul de afisare

    Fraze neacceptate

    Nu se pot folosi expresii care sa indemne internautul sa viziteze site-ul

    indiferent de continut sau care conduce userul catre adresa de afisare.

    Ex: Da clic aici!

    Reguli de scriere a anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    115/177

    Reguli de scriere a anunturilor

    Declaratii competitive

    Daca pretindem ca produsele sau serviciile oferite sunt mai bune decat ale

    competitorilor, acest lucru trebuie demonstrat pe pagina de destinatie a anuntului

    Superlative

    Nu se poate folosi cel mai bun sau numarul 1 decat daca este sustinut de un

    tert pe pagina de destinatie a anuntului

    Oferte speciale

    Ofertele speciale, preturile prezentate in anunt trebuie sa fie gasite pe site la

    maxim 1-2 click-uri de pagina de destinatie a anuntului

    Exemple de anunturi care incalca regulile de redactare impuse de

    Google

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    116/177

    Only 4 today

    Vino acum si cumpara telefonul

    dorit Ia oferta speciala!! Doar azi

    www.mysite.ro Telefoane ieftine

    leftin. ieftin. ieftin.Cumpara

    acum Ia oferta speciala. 123RON.

    www.mysite.ro

    Promovare prin PPC

    Servicii de promovare ieftine

    pe motoarele de cautare.Click aici:vwvw.mysite.ro

    Google

    Scrierea anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    117/177

    Scrierea anunturilorFoloseste cuvinte in titlu - acestea sunt cautate de internauti!

    Dezvolta anunturile relevante pentru internauti, descrie pe cat posibil ce va

    gasi userul pe pagina, astfel incat acesta sa fie pregatit sa completeze pasii

    necesari pentru realizarea actiunii.

    Foloseste call2action:

    Userul stie ce actiune sa efectueze

    Userul intelege continutul din pagina de destinatie

    Creste ROI

    Diferentiaza produsul/serviciul: oferte speciale, preuri, perioadeleofertelor s.a.m.d

    Scrierea anunturilor sfaturi

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    118/177

    Scrierea anunturilor sfaturi

    Creazaanunturi simple si ispititoare

    Include preturi si promotii

    Foloseste un puternic call-to-action

    Include cuvinte cheiein textul anuntului

    Testeaza mai multe anunturi in fiecare grup de anunuri

    Verificace texte folosesc competitorii tai in mediul online

    Scrierea anunturilor de ce sa folsim

    l h i i ?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    119/177

    cuvantul cheie in anunt?

    Pentru ca este cautat in

    motorul de cautare!

    Instrumentul pentru cuvinte cheie

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    120/177

    Instrumentul pentru cuvinte cheie

    De ce trebuie folosit? Pentru ca porneste de la un site sau de la un cuvant si sugereaza cuvinte

    cheie. Da informatie despre volumul de cautare (in functie de potrivire),

    competitia pentru cuvantul respectiv si CPC-urile aproximative.

    Tipuri de potrivire pentru cuvinte

    h i

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    121/177

    cheie

    Potrivire a cuvintelorcheie

    AMPLA (FRAZA)

    FRAZA

    [EXACTA]

    Ce inseamna potrivire ampla?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    122/177

    Ce inseamna potrivire ampla?

    Anuntul va apare daca:

    Alte cuvinte sunt incluse in cautare

    Termenii din cautare nu sunt scrisi in aceeasi ordine ca in cuvantul cheie

    Cautarea este similara cu cuvantul cheie: include plurale sau sinonime

    Ex: calarie anuntul va apare la cautari ca si:

    calarie munte echitatie

    cursuri echitatie

    Modificatorul potrivirii ample (+)?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    123/177

    p p ( )

    Anuntul nostru va apare daca:

    Termenul modificat cu + trebuie sa apara in cautarea unuiutilizator in mod exact sau ca varianta apropiata

    Ex: +cafea anuntul va apare la cautari precum

    Cofe

    cofea

    cafei

    Ce inseamna potrivire fraza?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    124/177

    p

    Anuntul nostru va apare pentru orice cautare ce include cuvintelecheie in ordinea exacta in care apar.

    Exemplu: calarie munteanunul va apare pentru cautari de genul:

    calarie munte

    hotel calarie munte

    cursuri calarie munte

    calarie munte pentru copii

    Ce inseamna potrivire [EXACTA]?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    125/177

    p [ ]

    Anuntul nostru va apare numai pentru cautarea identica cu expresia cheie.

    Exemplu: [calarie]anuntul va apare numai pentru cautarea exacta calarie

    Ce sunt cuvintele negative?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    126/177

    g

    Evita ca anuntul nostru sa apara cand cautarea include un cuvant cheie

    nerelevant pentru business ul nostru online.

    Exemplu1:

    Sa spunem ca avem o scoala de echitatie pentru copii.

    Cuvantul nostru cheie: calarie munte copii

    Anuntul nostru nu va aparea daca cineva va face doar cautarea calarie munte

    fara copii.

    Ce rol au cuvintele negative?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    127/177

    g

    Cu ajutorul cuvintelor cheie negative, putem face urmatoarele:

    Sa impiedicam afiarea anuntului nostru pentru persoanele care cauta

    sau acceseaza site-uri referitoare la produse sa servicii pe care nu le

    oferim

    Sa afisam anunturi utilizatorilor care au sanse mai mari de a da click pe

    acesteaSa reducem costurile excluzand cuvintele cheie pentru care cheltuim

    bani, dar nu obtinem rentabilitatea investitiei.

    Exemplul 2

    Sa presupunem ca vindem curele de dama. Dorim sa impiedicam afisarea

    anuntului pentru utilizatorii care cauta sau acceseaza site-uri care contin

    termeni precum ceas i barbatesti, intrucat cel mai probabil, aceste

    persoane nu vor cumpara o curea de dama.

    Estimatorul de trafic Fila Instrumente

    de analiza

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    128/177

    de analiza

    Estimatorul de trafic exemplu de

    estimare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    129/177

    estimare

    Ce trebuie sa stim atunci cand

    concepem lista de cuvinte cheie?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    130/177

    concepem lista de cuvinte cheie?1. Nu are niciun fel de importanta daca le scriem cu majuscule

    2. Exista o serie de simboluri care nu sunt recunoscute de catre sistemul Google

    AdWords:

    ! @ % ^ * () = {} ; ~ ` ? \ |

    3. Exista un simbol pe care Google il ignora- si .

    T rex este identic cu T-rex

    4. Exista simboluri pe care Google le recunoaste:

    & si literele accentuate

    bed and breakfast este diferit debed & breakfast

    sidewalk cafe este diferit desidewalk caf

    Sfaturi de eficientizare a listei de

    cuvinte cheie

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    131/177

    cuvinte cheie

    1. Includeti atat singularul cat si pluralul

    2. Includeti potentiale greseli de scriere, sinonime si ganditi-va care ar fi

    forma de cautare aplicata de internauti pentru a gasi produsele sau

    serviciile pe care le comercializati.

    3. Includeti codurile produselor in lista de cuvinte cheie

    4. Includeti numai cuvinte si expresii relevante atat pentru produsele si / sau

    serviciile pe care le oferiti cat si pentru pagina de aterizare (destinatie).

    5. Nu omiteti targetarea geografica! este un aspect primordial pentru ROI

    Sfaturi de eficientizare a listei de

    cuvinte cheie

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    132/177

    cuvinte cheie

    6. Cauta pe Google cuvintele pe care vrei sa le adaugi in lista ta. Daca primelerezultate returnate nu au nicio legatura cu produsul sau domeniul tau de

    activitate, atunci nu le utiliza intrucat vor fi considerate ca fiind irelevante.

    7. Adauga cuvinte negative!

    8. Opteaza pentru un numar de cuvinte redus in cadrul fiecarui grup de

    anunturi. Ca si numar 10 15 cuvinte este mai mult decat suficient

    pentru a asigura relevanta si un scor de calitate ridicat.

    9. Grupeaza cuvintele cheie pe teme!

    Ce facem atunci cand obtinem un CTR

    mic?

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    133/177

    mic?

    Daca un anunt inregistreaza prea multe impresii, adica afisari si nu suficiente click-

    uri atunci inseamna ca avem o rata de click scazuta:

    Asigura-te ca textul anuntului este strans legat de cuvintele cheie

    Imbunatateste lista de cuvinte cheie pentru a include termeni mai specifici,

    relevani pentru textul anunului .

    Adugai cuvinte cheie negative

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    134/177

    Campanii Google AdWords

    - reteaua de display -

    Diferente intre campania de cautare si

    de display

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    135/177

    de display

    RETEA DE CAUTARE RETEA DE DISPLAY

    Anunturile suntafisate la o

    cautare facuta de user(proactiva)

    Userii cauta proactiv informatii

    legate de servicii/produse

    Anunturile suntafisate cand sunt

    relevante unui continut sau pe

    site---urile targetate de advertiseri

    Userii viziteaza pagini in functie de

    nevoile lor, de interese, de profil si

    nu sunt in cautare proactiva de

    anunturi

    CPC vs CPM

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    136/177

    CPC CPM

    Strategia este bazata pe

    actiunea userilor (adica pe

    realizarea de conversii)

    PERFORMANTA

    Se analizeaza in functie de

    numarul de click-uri si de

    numarul de conversii

    Strategia nu este bazata pe

    conversii. Este strict o

    strategie de branding adica

    de imagine.

    PERFORMANTA

    Se analizeaza in functie de

    numarul de click-uri si de

    numarul de afisari

    Tipuri de anunturi pe care le putem

    realiza intr o campanie pe display

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    137/177

    realiza intr-o campanie pe display

    1. Anunturi text

    Regulile editoriale se aplica atat pe reteaua de cautare cat si pe reteaua de display

    Tips&Tricks:

    Construieste anunturi text diferite pentru reteaua de display de cele pentru reteaua de

    cautare.

    Comportamentul userilor este diferit.

    Testeaza mai multe anunturi in grupul de anunturi (A/B)

    Tipuri de anunturi pe care le putem

    realiza intr o campanie pe display

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    138/177

    realiza intr-o campanie pe display

    2. Anunturi imagine

    Anunturi de tip imagine (statice sau rich media)

    Construieste anunturi text diferite de cele pentru reteaua de cautare.Comportamentul userilor este diferit.

    Tipuri de anunturi pe care le putem

    realiza intr-o campanie pe display

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    139/177

    realiza intr-o campanie pe display

    Anunturi imagine

    Cele mai cunoscute motive pentru dezaprobarea imaginilor:

    Imaginea nu e clara

    Continutul face trimitere catre ZONA adult (non-family safe)

    Imaginea arata ca o avertizare de sistem sau imita un sistem de operare

    Continutul grafic / text manipuleaza userului sa dea click

    Tipuri de anunturi pe care le putem

    realiza intr-o campanie pe display

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    140/177

    realiza intr-o campanie pe display

    Tips&Tricks:

    Foloseste fraze ca Oferta limitata, Oferta speciala, Acum

    pentru a captura atentia userului

    Folosesteimagini clare(produse, oameni)

    Foloseste un call2action, chiar daca este afla acum

    Include detalii: preturi, oferte speciale

    Testeaza mai multe anunturi(diferite culori, formate)

    Tipuri de anunturi pe care le putem

    realiza intr-o campanie pe display

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    141/177

    realiza intr-o campanie pe display

    3. Anunturi tip video

    Cele mai cunoscute motive pentru dezaprobarea anuntilor video:

    Greseli de gramatica

    Continut adult (non-family safe)

    Arata ca o avertizare de sistem sau imita un sistem de operare

    Imagini care nu pot fi recunoscute

    Monitorizarea performantei unui anunt video se face prin urmarirea ratei

    de interactiune.

    Tipuri de anunturi pe care le putem

    realiza intr-o campanie pe display

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    142/177

    realiza intr-o campanie pe display

    3. Anunturi tip video

    Tips&Tricks:

    Pune cele mai importante mesaje la inceputul video-ului pentru a fi siguri

    ca veti captezi atentia celor care vizualizeaza video-ul Foloseste un call2action clar in video

    Foloseste continut care sa nu fie comercial

    Foloseste call2action in imaginea de deschidere a video- ului

    Foloseste text in imaginea de deschidere (care sa capteze atentia)

    Ofera-le userilor infomatie clara cu privire la ce trebuie sa faca dupa ce

    vizualizeaza video-ul (cumparare, vizitare).

    Targetare contextuala

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    143/177

    Targetarea audienei se realizeaza in funciede tema cuvintelor

    din grupul de anunturi. Ce trebuie sa facem?

    1. Se adaugam cuvinte in grupul de anunturi

    2. Se adaugam anunturi in grupul de anunturi

    Sistemul AdWords va determina tema comuna a tuturor

    cuvintelor din grupul de anunturi si va afisa anunturile pe

    pagini care au acea tema.

    Paginile pe care au fost afisate anunturile pot fi vizualizate in tab-ulRetele zona Destinatii de plasare automate.

    Targhetare contextuala Atentie!

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    144/177

    Targhetare contextuala - Sfaturi

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    145/177

    Tips & Tricks:

    Tine grupul de cuvinte mic si din aceeasi tema, altfel sistemul nu

    va fi in masura sa identifice tema comuna

    Foloseste Contextual Targeting Tool pentru a identifica cele mai

    bune asocieri de cuvinte

    Nu e nevoie sa folosesti potriviri (ampla, exacta, fraza)

    Targetare destinatiilor de plasare a

    anunturilor

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    146/177

    anunturilor

    Se efectueaza o selectare manuala a site-urilor/paginilor pe care dorim

    ca anunturile noastre sa fie afisate.

    1. Se adauga destinatii de plasare

    2. Se adauga anunturi in grupul de anunturiCe va face AdWords?

    Sistemul va afisa anunturile pe site-urile selectate de noi.

    Paginile pe care au fost afisate anunturile pot fi vizualizate in tab-ulRetele zona

    Destinatii de plasare gestionate.

    Sugerarea de destinatii de plasare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    147/177

    Targetarea pe destinatii de plasare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    148/177

    Avantaje:

    Control maxim al site-urilor pe care se afiseaza anunturile

    Se poate seta un bid (CPC) la nivelul destinatiei de plasare

    Sistemul va afisa anunturile pe site-urile selectate de noi.

    Daca se folosesc cuvinte cheie si destinatii de plasare

    impreuna, anunturile vor fi plasate contextual pe destinatiile

    de plasare.

    Targetarea pe destinatii de plasare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    149/177

    Tips & Tricks:

    Foloseste cat mai multe tipuri de anunturi pentru a fi sigur ca apari pe

    cat mai multe site-uri

    Mergi cu targetarea in profunzime, selecteaza sectiuni chiar pagini desite-uri pentru a avea o relevanta mai mare

    Adauga cuvinte cheie pentru a fi sigur ca anunturile apar pe pagini relevante

    Excluderi

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    150/177

    Exista posibilitatea de a exclude atat site-uri cat si categorii. In plus, se pot adauga

    cuvinte negative.

    Acestea vor preveni aparitia anunturilor pe continut care contine cuvinte cheienegative.

    Display Ad Builder

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    151/177

    Display Ad Builder ne ajuta sa ne construim propriile bannere rapid si gratis

    customizand template-urile cu mesaje, imagini si logo-uri.

    Q&A1. Conform regulilor de punctuatie impuse de Google cate semne de

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    152/177

    g p p g

    exclamare sunt permise in redactarea titlului.

    A) 1

    B) 0

    C) 3

    D) 4

    RASPUNS: B2. Care din exemplele de mai jos, reprezinta un call2action:

    A) Numarul 1 pe piata

    B) Cele mai ieftine preturi

    C) Cumpara ACUM

    D) 24/7 suport tehnic

    RASPUNS: C

    Q&A3. Google accepta misspelinguri comune sau variatii mici ale cuvintelor in

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    153/177

    textele anunturilor.

    A) ADEVARAT

    B) FALS

    RASPUNS: A

    4. Cand este permisa utilizarea de superlative in textul anunturilor:

    A) Cand superlativul este sustinut de pagina de destinatie

    B) Superlativele sunt permise intotdeuna in textul anunturilor

    C) Superlativele nu sunt niciodata permise in textul anunturilor

    D) Cand superlativele sunt insotite de testimoniale

    RASPUNS: C

    Q&A5. Cele mai eficiente titluri de anunturi in cazul unei campanii Google

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    154/177

    AdWords:

    A) Includ numele companiei si domeniul site-ului

    B) Nu contin cuvinte cheie

    C) Sunt redactate cu majuscule

    D) Sunt relevante pentru cuvintele cheie cautate de user in motorul de cautare

    RASPUNS: D

    6. URL-ul de afisare trebuie sa fie identic cu urlul de destinatie:

    A) Adevarat

    B) Fals

    RASPUNS: B

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    155/177

    7. Pentru care din urmatoarele cautari va fi afisat un anunt targetat pentru

    cuvantul cheie laptop ieftin:

    A) Laptop ieftin nou

    B) Laptop Toshiba ieftin

    C) Laptopuri ieftine de calitate

    D) Laptopuri de calitate ieftine

    RASPUNS: A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    156/177

    Optimizare campanii Google

    AdWords

    Optimizare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    157/177

    Sectiuni despre care vom discuta:

    1. Ce este optimizarea?

    2. Realizarea de optimizari pentru cresterea traficului

    3. Realizarea de optimizari pentru imbunatatirea scoruluide calitate

    4. Imbunatatirea calitatii paginii de destinatie (de

    aterizare)

    5. Optimizarea pentru reteaua de cautare

    Despre Optimizare

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    158/177

    Optimizare = activitatile desfasurate pentru a obtine rezultatelor dorite prin

    mbunatatirea calitatii si a performantei contului

    SCOPmai multe click-uri deci mai mult trafic redirectat catre site.

    profit mai ridicat

    costuri reduse

    potentiali clienti mai relevanti si o probabilitate mai mare de a atrage

    conversiialte obiective de publicitate (ex. castigare de notorietate)

    Optimizare = cresterea traficului

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    159/177

    CTR

    IMPRESII

    AFISARI SCOP

    Cresterea traficului catre site in vederea castigarii capitalului de

    imagine respectiv cresterea ratei de conversie. Pentru a face

    cunoscut brand-ul , produsul sau serviciul.

    CUM INDEPLINIM ACEST SCOP?

    1. Utilizam cuvinte cheie relevante

    2. Nu filtram traficul care ar putea fi relevant prin utilizarea unui

    numar excesiv de cuvinte cheie

    3. Cream o campanie generala pe reteaua de continut4. Cream campanii specifice in functie de sezonalitate si de

    evenimentele de tranzit.

    Optimizare = cresterea CTR

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    160/177

    IMPRESII

    QS / nr. clickuri

    SCOP

    Cresterea numarului de click-uri inregistrat de anunturile noastre

    Generarea de useri targetati, mentinand bugetul la cote reduse, insa

    beneficiind de un scor de calitate ridicat si de o pozitionare optima a

    anuntului.

    CUM INDEPLINIM ACEST SCOP?

    1. Utilizam si adaugam in campanie cuvinte cheie relevante

    2. Utilizam cuvinte cheie negative (insa nu excesiv) pentru a filtra

    cautarile irelevante

    3. Setarea unui CPC mare la inceput in vederea obtinerii unui CTRridicat

    4. Folosind grupuri de anunturi cu liste mici de cuvinte cheie in

    vederea cresterii targhetarii anuntului la cuvinte

    5. Folosindu-ne de sezonalitate si evenimente speciale

    Optimizarea paginii de aterizareEste pagina unde ajung

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    161/177

    Cum optimizam pagina de destinatie?

    1. O dezvoltam astfel incat sa fie usor de

    navigat

    2. O realizam astfel incat sa contina

    informatie relevanta

    3. Utilizam call2action pentru a fi siguri causeri realizeaza o activitate (buy,

    download, sign up s.a.m.d)

    Este pagina unde ajung

    vizitatorii dupa ce dau click

    Cu cat numaul lor este mai

    mare cu atat rezultatele

    obtinute vor fi mai relevante

    Greseli in optimizarea paginii de

    destinatie

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    162/177

    Greseli frecvent realizate in design-ul paginilor de aterizare:

    Sunt foarte greu de citit

    Call2action nevizibila userului (acesta trebuie sa faca scrolling in pagina pentru a

    ajunge la informatia cautata)

    Textul redactat si imaginile nu au nicio legatura cu oferta realizata

    Formular de inregistrare este prea lung sau solicita informatii cu caracter personal

    Exista pasi intermediari necesari de parcurs inainte de realizarea efectiva a

    conversiei

    Optimizare pentru reteaua de continut

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    163/177

    Este recomandat sa iei in considerare textul paginii pe care vrei sa apara

    anunturile respectiv sa te raportezi la tema grupului de anunturi, nu la

    cuvinte individuale.

    Listele de cuvinte cheie trebuie sa fie in stransa legatura cu conceptul pe

    care doresti sa-l transmiti.

    Alege modelul de plata in functie de obiective.

    Daca obiectivul tau este reprezentat de conversii: alege destinatii de

    plasare relevante, sterge destinatiile de plasare care nu sunt performante,

    testeaza targetarea contextuala pe destinatii de aterizare.

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    164/177

    INSTRUMENTE ADWORDS

    Conversion Tracking

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    165/177

    Defineste o conversie in functie de obiectiv:

    Lead

    Vanzare

    Signup

    Vizualizarea unei pagini cheie

    Alta actiune

    Conversia nu este necesar o tranzactie!

    Conversion Tracking

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    166/177

    Conversion Tracking

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    167/177

    Previzualizarea anunturilorScop: verificare textelor care apar pentru un anunt fara a se contoriza

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    168/177

    Scop:verificare textelor care apar pentru un anunt fara a se contoriza

    afisari. Este un instrument care permite si targhetarea pentru alta

    tara!

    Istoricul schimbarilor efectuate in cont

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    169/177

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    170/177

    1. Alina este in Romania si are o campanie targetata in Germania. Care este

    instrumentul de analiza pe care ar trebui sa il utilizeze pentru a identifica

    maniera de afisare a anunturilor?

    A) Instrumentul de sugestii de cuvinte cheie

    B) Instrumentul de previzualizare a anuntuluiC) Instrumentul de urmarire a conversiilor

    D) Istoricul modificarilor efectuate in cont

    RASPUNS: B

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    171/177

    1. Maria are o campanie cu raspuns direct. Pentru a putea urmari rentabilitateacampaniei va trebui sa utilizeze:

    A) Instrumentul de sugerare de cuvinte cheie si sa scoata idei de cuvinte cautate

    de utilizatorii de internet

    B) Instrumentul de previzualizare a anunturilor si sa identifice potentialele

    probleme la nivelul anunturilor

    C) Istoricul schimbarilor in cont si sa identifice actunile trecute care au dus la

    inregistrarea de performante bune

    D) Instrumentul de urmarire a conversiilor si sa implementeze codul de

    conversie pe pagina definalizare a actiunii de monitorizat in campanie

    RASPUNS: D

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    172/177

    NIVELE DE ACCES IN CONT

    Acces in cont

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    173/177

    ADMINISTRATOR - GENERAL

    Poate vizualiza, edita

    (modifica) si administraorice parte a contuluiAdWords

    Poate acorda acces la cont sipoate schimba nivelul de

    acces al altei persoane

    STANDARD

    Poate vizualiza, edita

    (modifica) si administraorice parte a contuluiAdWords

    Nu poate acorda drepturi deacces sau schimba nivelul de

    acces al altei persoane

    Acces in cont - drepturi

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    174/177

    Drepturi de citire

    Poate vedea si rula rapoarte

    Poate vizualiza tab---urile

    deCampaniisi

    Oportunitati

    Drepturi de notificari

    Poate primi notificari,

    rapoarte via e-mailNu poate sa faca sign in in

    cont

    Q&A

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    175/177

    1. Care ar fi nivelul potrivit de acces pentru un coleg care are nevoie sa se

    logheze in cont, sa realizeze schimbari si sa modifice nivelul de acces al altor

    utilizatori?

    A) StandardB) Citire

    C) Administrator

    D) Email

    RASPUNS: C

    Link-uri utile pentru aprofundarea

    elementelor prezentate

  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    176/177

    http://adwords-romania.blogspot.ro/

    http://productforums.google.com/forum/#!forum/adwords-ro

    https://support.google.com/adwords/?hl=ro

    0800 896 726 NUMAR CONTACT TELEFONIC GOOGLE

    http://adwords-romania.blogspot.ro/http://productforums.google.com/forum/https://support.google.com/adwords/?hl=rohttps://support.google.com/adwords/?hl=rohttp://productforums.google.com/forum/http://adwords-romania.blogspot.ro/http://adwords-romania.blogspot.ro/http://adwords-romania.blogspot.ro/
  • 8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final

    177/177

    [email protected]

    VA MULTUMESC!