Capcana Dependentelor Religioase

download Capcana Dependentelor Religioase

of 31

description

Capcana Dependentelor Religioase

Transcript of Capcana Dependentelor Religioase

https://penticostalul.wordpress.com/?s=capcana+dependentelor+religioaseACAS

DESPRE MINE

PROTEST

Laurentiu BALCAN

Capcana dependentelor religioase(1)

ianuarie 17, 2012 by laurentiu balcan 24 comentarii

Despre dependenta se vorbeste foarte mult, mai ales ca fenomenul devine unul generalizat si, pe alocuri, incurajat. Dependentele de substante halucinogene, de alcool, de tutun, de pornografie, de droguri, de internet, de cafea, de cumparaturi, de telefon, de dulciuri si de alte n vicii sunt discutate de toata lumea si abordate in cadrul multor lucrari de specialitate. Cu totii suntem de acord ca dependentele sunt rele. Ele distrug chipul lui Dumnezeu din om si il conduc pe acesta, cu pasi repezi, spre groapa pierzarii vesnice.

Dependentele religioase, in schimb, sunt mai putin abordate. Mai striga cate vreo unul din cand in cand impotriva lor, dar de cele mai multe ori il ignoram. Cel putin in Romania nu cunosc sa se fi facut o analiza de specialitate asupra dependentele religioase. Explicatiile ar fi multe dar nu avem inca un cadru corect unde sa le abordam. Personal cred ca majoritatea explicatiilor pleaca de la premiza ca marturia noastra ar fi compromisa daca s-ar analiza acest fenomen. Mai bine il ignoram ca doar nu putem fi trasi la raspundere pentru ceea ce nu stim, nu?

Problema e ca din cand in cand figuri proeminente din lumea crestina si nu ma refer doar la evanghelici sunt acuzate de tot felul de nelegiuiri, de la furt pana la imoralitate. Cand se va analiza daca se va analiza vreo data fenomenul imoralitatii in randul clericilor vom ramane, probabil, socati de amploarea lui.

Pentru mine, capcanele religioase reprezinta o tema de studiu. Sunt socat de fiecare data de puterea devastatoare pe care o poate avea o dependenta religioasa. Prea multi pocaiti sunt dependenti de propria lor neprihanire, de asta nu merg bine bisericile noastre. Umblam cu nasul pe sus si ne credem mai buni ca altii. Noi suntem intr-un fel, ei sunt in alt fel. In consecinta, pe noi Domnul ne iubeste, pe ei nu. Noi suntem dependenti de propria noastra neprihanire.

(Cazul 1)

Sora Maria (nume aleatoriu caz real) a crescut intr-o familie de pocaiti conservatori. A fost invatata de mica cum trebuie sa se poarte o fata pocaita. Fusta lunga, batic, fara machiaje, fara frizuri si tot tacumul care insoteste astfel de invataturi. A incasat-o rau pentru devierile de la calea Domnului, mai ales ca la adolescenta a inceput sa i se aprinda calcaile dupa baieti. Nu a putut sa-si canalizeze hormonii in directia corecta si, cum nu avea o relatie serioasa cu Dumnezeu si nici nu biserica, a inceput sa iasa cu baietii. Dupa un timp a plecat in Italia (?) la lucru cu iubitul ei nepocait, bineinteles. Parintii ce sa-i mai faca, nu mai puteau sa-i faca nimic. S-au resemnat la gandul ca va fi oaia ratacita a familiei.

Intr-o Duminica, sora noastra s-a gandit sa de duca la biserica. Pesemne ca o samanta de Cuvant tot mai cauta sa rasara in inima ei. A intrat intr-o biserica penticostala de italieni si, stupoare, si-a dat seama ca nu are baticul la ea. Desi surorile din biserica respectiva nu purtau batic ea si-a adus aminte de ceea ce ii spuneau parintii: atunci cand intri in Casa Domnului trebuie sa ai capul acoperit. Un puternic sentiment de rusine a cuprins-o si pacatul neacoperirii capului i-a impovorat inima

Este unul dintre multele exemple pe care le-as putea aduce pentru a evidentia capcanele dependentelor religioase. Sa-ti fie rusine ca nu ai batic, dar sa nu-ti fie rusine ca traiesti in curvie. Sa-ti fie rusine ca nu respecti o porunca culturala, dar sa nu-ti fie rusine ca ai calcat a cincea porunca din Decalog. Sa-ti fie rusine ca te vad oamenii cu capul gol, dar sa nu-ti fie rusine ca te vede Dumnezeu cu sufletul gol. Sa-ti fie rusine ca ai inghit un tantar in vazul lumii, dar sa nu-ti fie rusine ca ai inghitit o camila acasa. Asa faceau si fariseii exemplul desavarsit al dependetului religios.

Uneori ne pierdem in amanunte nesemnificative si uitam poruncile clare din Scriptura. Suntem niste chitibusari smecheri care selecteaza din Biblie ce vor ei pentru a-si sustine teoriile. Vedem paiele din ochii aproapelul nostru, dar nu vedem barna din ochiul nostru. Ii acuzam pe altii, ne scuzam pe noi si tot asa pana intr-o zi cand Dumnezeu va spune: pana aici, dependentu-le!

Dependentul religios nu este intersat de inima lui, ci doar de ceea ce cred oamenii despre el. Construirea unei imagini de om sfant, de maestru spiritual este dezideratul pe care cauta sa-l implineasca cu orice pret. Isi sacrifica familia, serviciul, sanatatea si tot ce are ca sa-i faca pe cei din jurul lui sa creada ca el e un om neprihanit un dependent de propria lui neprihanire.

About these ads

Partajeaz asta:

Partajare

Similare

Capcana dependentelor religioase - SOLUTII

n "Legalism"

Plictiseala din Biserica (2)

n "Reforma crestina"

Suflet sanatos in corp sanatos

n "Recomandari"

Categories: Legalism, Reforma crestina | Permalink.

Autor: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

24 THOUGHTS ON CAPCANA DEPENDENTELOR RELIGIOASE(1)

Las un comentariu

RUSU FANEL

ianuarie 17, 2012 la 9:50 am

pace frate ,mare curaj ai sa scrii asa ceva .Legalismul si ritualurile din biserica inabuse de multe ori glasul constiintei .

Rspunde

mihaip3000

ianuarie 17, 2012 la 10:47 am

Cand eram copil a venit o sora super-pocaita in biserica si incerca sa le invete pe celelate surori ca baticul nu se poarta orisicum. Legat la ceafa inseamna mandrie, dar legat sub barbie inseamna smerenie (sic!).

Cred ca ai dreptate, Laurentiu! Dependentele religioase ne pot bloca legatura cu Dumnezeu, tocmai prin faptul ca le dam importanta. Cand venim inaintea lui Dumnezeu ar trebui sa aducem inima smerita, plina de adoratie, nu baticele, nu imbracamintea! Din pacate uneori ne trimitem garderoba noastra si nu pe noi insine! Ne smerim baticul, dar nu ne smerim inima!Suntem sfinti si perfecti in dependentele religioase, dar nu suntem sfinti in viata de zi cu zi!

Rspunde

Val

ianuarie 17, 2012 la 12:11 pm

Am sa intru mai des pe aiciScri lucruri f relevante si bine analizate. Felicitari! Sunt 100% de acord.

Rspunde

batrinul

ianuarie 17, 2012 la 12:53 pm

Intradevar,cum bine ziceti,aici,in amanunte religioase ne pierdem!

Rspunde

eLioR.

ianuarie 17, 2012 la 5:22 pm

era previzibil ca veti veni cu un exemplu legat de batic. pacat ca va poticniti in aceste infime exemple, pt ca acesta ii adevarul: sunt rarisime. mai mult, se petrec mai pe la sate. nu inteleg de ce aveti impresia c-ar fi generale sau reguli. acuma nu-ti spune nimeni cand intri intr-o biserica sa te-nvalesti sau sa-ti pui sau nu cravata, da` ca este cate-o sora sau cate-un frate cu vederi mai inguste, fie ele si mostenite, chiar n-are sens sa fie luate in seama. bine-ar fi sa nu mai bagam toate astea in seama si sa va focalizati pe realele probleme din biserica. cum dvs spuneati, va pierdeti in amanunte nesemificative.

dar din alea multe exemple, mai astept(am) si altele. mai interesante.

Rspunde

vasy

ianuarie 17, 2012 la 9:50 pm

laurentiu nu mai publica astfel de articole ca intro buna zi vei fi ucis pentru chestiile astea.vorbesc foarte serios

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 18, 2012 la 7:23 am

ups.

Rspunde

crisuadi

ianuarie 17, 2012 la 10:27 pm

Doi hoti au intrat peste un batran , l au batut si l-au omorat pentru a-l jefui . Cand au plecat au vazut o bucata de slanina in bucatarie . Hai , sa mancam un pic , mi-e foame a zis unul dintre ei , la care celalalt i-a replicat : Ce , esti nebun ? Azi e vineri , tinem post .

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 18, 2012 la 7:23 am

tare

Rspunde

viorel chis

ianuarie 18, 2012 la 5:07 am

Subiectul este unul real si amanuntele religioase sint de un mare interes fiinca se bazeaza pe o cerinta doctinala care este cunoscuta in putere si ritual mai bine dechit mesajul sfint si drept al Scripturii!Daca azi multi ar fi ca cei din Bereea cu interes pentru Scriptura nu am ajunge sa ne pierdem in amanunte religioase ,traditii si partea de exterior mai mult dechit ceea din interior!!Domnul Isus Hristos chind statea la discutii si era provocat de catre farisei si carturari explica despre aceste lucruri si ele ar trebui sa ne fie cunoscute dupa cum si mesajul din Matei capitolul 23 cu 1 la 33 ar trebui sa ne fie cunoscut.Pina nu se ajunge la acceptarea ADEVARULUI ABSOLUT mereu va fi interes dupa astfel de lucruri din partea unora si dupa invataturi si invatatori ce expun lucruri care ghidila urechile,dar in Scriptura ce scrie despre toate acestea?Si intelegem de ce ele au o mare valoare si interes pentru unii?Sa vedem ;ce gasim scis in Scriptura si ce se poate scrie..!!!!

Rspunde

Pingback: 10 postri n Top 100 WP (18.01.2012) Romania Evanghelica

Daniel Floruta

ianuarie 18, 2012 la 7:09 am

pana aici, dependentu-le!

frate drag,la purtatul de batic va spune Dumnezeu lucru sta?adic s porti(femeile) batic intr-o biseric e pcat?nu e biblic?V rog s fiti responsabil cu cea ce scrieti pentru c veti da socoteal.

Apropo ati vzut cum se imbrac surorile italience,si ce asi pun pe cap? o esarf de aia de vre-o 40 cm de lat si le ajunge pan la bru aproape.M refer la surori nu la spoite in pocint.

Chiar nu are a face purtatul de batic cu curvia,nimic in comun.

Inc ceva:Intotdeauna,cand cineva se apropie de Domnul,pe msura apropierii se si imbrac.Pe msura deprtrii,devine tot mai clduros(fuste mai scurte,cap descoperit,decolteu de decolteu).

Si ultim intrebare:Sotia dumneavoastr poart batic?

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 18, 2012 la 7:27 am

Frate, nu cred ca ai inteles mesajul acestui articol. Aici nu e vorba de purtatul baticului sau nu. E vorba de dependenta religioasa.

da, sotia mea poarta ceva pe cap la biserica.

Rspunde

Daniel Floruta

ianuarie 18, 2012 la 12:08 pm

frate Laurentiu,

am inteles perfect mesajul.Ce nu am inteles,e analogia batic-dependent religioas.Dac era de exemplu :de ce ne rugm musai ingenunchind la amvon,inceperea de la ora 6 seara,brbatii pe partea dreapt si corul de ambele prti a predicatoruluida intelegeam dar,exemplul cu baticul nu merge deloc.Si asa e pe cale de disparitie in multe biserici.Adic acolo unde e porunc (capul acoperit)trebuie neaparat dependent.

Intrebarea ultima era pus cu scop meditativ.Oamenii iau mai usor exemplul pstorilor si al sotiilor acestora.Noi predicam si prin tinut.

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 18, 2012 la 1:14 pm

Pai in loc de batic puneti orice

Ideea e ca dependentul nu vede esenta lucrurilor ci doar neprihanirea de suprafata. Postarea mea nu e anti batic e anti prostie. Mi se pare o prostie sa crezi ca a purta baticul in biserica e mai important decat a trai in curatie sexuala si, da, a purta batic dar a trai in curvie este o mare nelegiuire. Viceversa, in schimb, nu este la fel.

Rspunde

eLioR.

ianuarie 18, 2012 la 4:27 pm

Pai in loc de batic puneti orice

Ideea e ca dependentul nu vede esenta lucrurilor ci doar neprihanirea de suprafata. Postarea mea nu e anti batic e anti prostie. Mi se pare o prostie sa crezi ca a purta baticul in biserica e mai important decat a trai in curatie sexuala si, da, a purta batic dar a trai in curvie este o mare nelegiuire. Viceversa, in schimb, nu este la fel.

tot prostu` o inteles ca baticu` (chestiune de incredintare pana la urma) nu te face mai sfant, asa cum nici lipsa lui nu garanteaza sfintenia. e mai grav cu batic si imoral decat fara batic si imoral? : ))

daca cineva e incredintata sa poarte nonstop batic, nu inseamna ca nu vede esenta lucrurilor sau ca cineva care nu poarta, vede.

ps vassy e mortal cu obs lui. ucis cu pietre? : ))

Rspunde

Val

ianuarie 19, 2012 la 1:54 pm

Daniel F

E clar ca poti purta batic si sa traiesti si sa pui accentul pe adevarata neprihanre si sa nu porti batic si sa fii un religios. Nu cred ca autorul neaga lucrul asta.

Laurentiu,

Ar mai fi o posibilitate: uneori noi o luam razna si stim astane complacem pt o vreme, sa zicem. Dar cand ne hotaram sa venim in Casa Domnului, atunci ne propunem, din respect si pt cei din jur si pt Dumnezeu sa fim decenti si poate chiar ne intoarcem la Bise cu gandul ca poate, poate Domnul ne va atinge iar inima si vom putea iesi din noroiul in care ne aflamasadar, ma prezint la Bise cat se poate de bine, dandu-i ocazia Domnului sa ma transforme In cazul asta, ea a gandit ca Domnul se va uita nefavorabil daca nu vine cuvincios (dupa constiinta ei). Ce zici?

Rspunde

Daniel G

ianuarie 18, 2012 la 2:16 pm

Ingaduiti doua observatii pertinente: nu hormonii dicteaza comportamentul, asta este fals! Educatia, caracterul dobandit in urma ei, credinta sau necredinta, poftele firii pamantesti sau calauzirea Duhului Sfant influenteaza alegerile majore in viata. Deci, sa nu aplicam principii freudiene justificind niste actiuni.

Cat despre principiul simplitatii si al smereniei, el este universal valabil in toate timpurile si in toate culturile. Smerenia si simplitatea sunt aceleasi si in America, si in Romania, Rusia, China, Africa, Europa etc. Problema este ca crestinii moderni nu inteleg lepadarea de sine si predarea totala, de aceea avem smerenie americana plina de aur si bijuterii, si smerenie romaneasca cu baticele imbrobodite sub barba si cu trei noduri in numele Sfintei Treimi. Ambele sunt extreme, una mai periculoasa decat alta!

Problema dependentelor religioase porneste de la pastori, care in loc sa faca ucenici dedicati 100%, creeaza niste pseudo crestini dependenti de scaunul de duminica, incapabili sa traiasca independenti, si hraniti cu lingurita. Daca vrem sa rezolvam problema, trebuie sa mergem de la simptome la cauza bolii.

Deci, frate Laurentiu, ati descris situatia unei victime ale religiei, dar nu ati aratat cauza si nici solutia acestei probleme! Practic incriminati aceste victime! Saracii oameni, cine oare ii poate salva!?

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 18, 2012 la 3:23 pm

Problema dependentelor religioase porneste de la pastori, care in loc sa faca ucenici dedicati 100%, creeaza niste pseudo crestini dependenti de scaunul de duminica, incapabili sa traiasca independenti, si hraniti cu lingurita. Daca vrem sa rezolvam problema, trebuie sa mergem de la simptome la cauza bolii.

Imi place. Sunt 100% de acord. Eu tocmai asta fac. Analizez simtomele ca sa pot ajunge la cauze va urma

Rspunde

Daniel G

ianuarie 18, 2012 la 10:52 pm

Atunci, asteptam partea a doua! Avem nevoie urgenta de medicamente!

Rspunde

IL

ianuarie 19, 2012 la 12:37 pm

Bun articoldependenta este rea si fariseismul este dracesc! Totusi, ori de cate ori este vorba despre fariseism, se pune in legatura cu baticul. Prea tare sunt multi deranjati de batic. C primii frati care au adus credinta penticostala in romania faceau greseli, stim toti. Tot asa stim ca si primii ucenici au avut probleme la inceput pana au inceput sa creasca in cele duhovnicesti si sa invetetotusi Dumnezeu a avut rabdare cu ei. Noi pe primii nostri ucenici romani ii reducem ca si cum ar fi fost ceva rau. In Ieremia 6:16 Dumnezeu vorbeste despre cararile cele vechi. Cu siguranta cararile cele vechi nu sunt baticul sau pantalonii sau freza! DAR.cu siguranta cuvantul vorbeste despre o sincera intoarcere inspre Dumnezeu. Si cand te intorci SINCER inspre Dumnezeu si stai fata in fata cu EL, realizezi maretia Sa si te smeresti pana in pulbere. Stand in fata Lui esti inspirat de El si de invataturile Lui care sunt in biblie. Si poate printr-o intoarcere sincera la Dumnezeu, vei descoperii si lucrurile care pentru altii sunt neinsemnate in biblie, dar care sunt poate de folos pentru cel intors cu fata inspre Dumnezeu. Parerea mea este ca atunci cand vrei sa te apropii de Dumnezeu, vei indeplinii toate principiile Sale, atat pe cele mari cat si pe cele mici. Ca unora li se pare prea neinsemnat lucru sa porti batic, asta nu inseamna ca tot asa este pentru toti.

Rspunde

Alexandra

ianuarie 19, 2012 la 2:19 pm

Adevarul doare! suntem chitibusari, strecuram camila si inghitim tantarul! Multa binecuvantare!

Rspunde

Alexandra

ianuarie 19, 2012 la 2:21 pm

sau cum era expresia

Rspunde

Nina

octombrie 9, 2012 la 10:26 pm

De ce in vechime, preotul, punea pe femeia al carui barbat era cuprins de un duh de gelozie sa stea in picioare inaintea Domnului, si el insusi (preotul) ii descoperea capul de invelitoarea pe care aceasta o purta? pe cand noua, ni se cere acum sa ne acoperim capul cand stam inaintea Domnului, la rugaciune sau profetie.

Va multumesc!

Rspunde

Las un rspuns

Navigare articol

Previous Post

Next Post

"Hristos a trimis nebunia sa prapadeasca intelepciunea, slabiciunea ca sa lege taria, dispretul ca sa stinga mandria. Aceasta este taina cea mare a Evangheliei: El n-a venit sa I se slujeasca, ci El sa slujeasca; si aceasta taina trebuie implinita in toti slujitorii Lui, pana la a doua Sa venire." Milton

M-ATI VIZITAT DE...

660,808 ori

DREPTURI DE AUTOR

Materialele de pe acest blog, cu exceptia celor care apar sub alta semnatura decat a mea, pot fi folosite pentru promovarea invataturilor si principiilor crestine, doar specificandu-se in mod clar autorul (Laurentiu Balcan) si sursa (https://penticostalul.wordpress.com).

"Fa-ma Doamne rob si atunci liber voi fi!"

SEARCH

ABONEAZA-TE

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 208 other followers

ARTICOLE RECENTE

Intre iertare sidemascare

Revelatie si imaginatie

Blogul meu este penticostalul nu laurentiubalcan!!!

De ce a facut Isus semne si minuni?(continuare)

De ce a facut Isus semne siminuni?

Despre cum predicaHristos

Hristos (chiar) este prezent in elementeleCinei

COMENTARII RECENTE

samuel on Frate, cati copii da Domnul la

Marius Silvesan on Intre iertare sidemascar

Bursa zilei (29.04.2 on Intre iertare sidemascar

Revista blogosferei on Blogul meu este pentico

Bursa zilei (23.04.2 on Revelatie si imaginatie

laurentiu balcan on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

barzilaiendan on Revelatie si imaginatie

Silviu Firulete on Blogul meu este pentico

Marius Silvesan on Blogul meu este pentico

OCT on Hristos (chiar) este prezent i

barzilaiendan on De ce a facut Isus semne si

Student on Hristos (chiar) este prezent i

laurentiu balcan on Hristos (chiar) este prezent i

TOP POSTS

Intre iertare si demascare

Frate, cati copii da Domnul la penticostali?

Sunt liber sa consum alcool sau nu?

Inamicul imi spune cine sunt...T.D. Jakes

Despre mine

Cum poate sa vina Duhul Sfant peste tine, daca El este deja in tine?

Blogul meu este "penticostalul" nu "laurentiubalcan"!!!

VIZITATORI ONLINE

AMADEAH UN BLOG PENTRU FEMEI

CATEGORII

Categorii

FACEBOOK LIKE

TOP CLICKS

rasvancristian.wordpress.com

laurentiubalcan.wordpress.com

lascaupetru.wordpress.com

totalschimbat.ro

coramdeo.ro

mariuscruceru.ro

rascumparareamemoriei.wordpres

ARHIVE

Arhive

ALE MELE

Biserica Evanghelica Romana din GenevaDisciplinaDrumetiei

BLOGROLL

WordPress.comWordPress.net

PE UNDE MA MAI PLIMB...

adamaicaamalia ciuciuCiprian TerinteClaudiu NitisorCrestinTOTALCristian IonescuCristiAritonDaniel BranzeiDaniel BujenitaDinu BurzoDoru PopeEmanuel ContacEugen MateiFRICA si CUTREMURGhita MocanINFOcrestinINTERCER linkuri crestineMarius CruceruPenielPersonaPetru LascaupostariRADIOfiladelfiaRascumpararea Memorieiresurse pentru familieRomaniaevanghelicaSTIRI crestineSuceava evanghelicaTeofil StanciuungandbunvaxalyVindecatoru

adevar alegeri in biserica alegeri in cultul penticostal ARTA crestina biserica biserica penticostala biserica si politica bunatate conferinta peniel conferinta peniel 2008 credinta crestere spirituala crestinism crestinul si politica cultul penticostal cumpatare curvie darurile Duhului dezvoltare spirituala diavol disciplina spirituala Duhul Sfant evlavie extraterestri filadelfia onesti har hristos iertare imoralitate inchinare inviere ispita sexuala isus laurentiu balcan Legalism Meditatii miracole neprihanire Nicolae Steinhardt pacat pacat sexual pastori politicieni peniel penticostal penticostali Penticostalism penticostalul pocainta politica bisericeasca politica si religie politicieni crestini preacurvie predicarea crestina proorocie protest penticostal proverbe 7:1-17 rastignire razboi spiritual reformare in penticostalism rugaciune saptamana mare satan Scriptura scrisoarea deschisa a pastorilor penticostali sfintenie sfintire slujire slujire crestina spiritualitate statul si biserica Supranatural traditie penticostala ucenicizare ultima saptamana voia lui dumnezeu

Create a free website or blog at WordPress.com. | Tema Yoko.

Sus

Urmrete

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 208 other followers

Build a website with WordPress.com

ACAS

DESPRE MINE

PROTEST

Laurentiu BALCAN

Capcana dependentelor religioase(2)

ianuarie 18, 2012 by laurentiu balcan 6 comentarii

Toti dependentii vor sa-si depaseasca conditia si sa simta. Sa simta! Sa simta ce n-au mai simtit. Sa se simta stapanii Universului, macar pentru o clipa. Senzatia de euforie ii va urmari toata viata si vor dori s-o repete, indiferent de pret si indiferent de consecinte. Ei nu pot vedea consecintele viitoare din pricina experientelor prezente. Nu-i intereseaza ca dependenta le va distruge viata e in viitor, vor spune ei pe ei ii intereseaza ceea ce simt acum si aici, prezentul deplin. Vor ajunge in stadiul in care vor constientiza iminenta mortii, vor sti ca mor de dependenta, dar nu se vor putea opri din pricina prezentului ce le ofera senzatia dorita care, din pacate, este prea scumpa. Nu se merita sa-ti distrugi viata pentru o senzatie!

Dependentii religiosi nu se deosebesc prea mult de ceilalti. Ei tot experiente euforice cauta. Vor sa simta, sa-si depaseasca conditia, sa traiasca ceea ce rar le este dat oamenilor sa traiasca: sentimentul divinului.

Personal sunt pentru experienta religioasa. Credinta crestina nu este o teorie seaca, nu este o simpla ideologie sau curent filozofic. Suntem chemati sa-L experimentam pe Dumnezeu. Problema nu e experienta in sine, ci modul in care ajungem la ea. Calea dificila a experientei crestine incepe cu pocainta, smerenie, zdrobirea inimii, lepadare de sine, infranarea trupului, disciplina spirituala, rugaciune, post si iubire neconditionata cat cuprinde. Este calea ucenicului care calca pe urmele lui Hristos si-L imita. Este o calea tare grea, dar garantata 100%.

Calea usoara, in schimb, este la indemana oricui: calea dependentei religioase. Te supui pe tine insuti unor obiceiuri, traditii si concepte care iti ofera siguranta. Te indoctrinezi in asa fel incat indoctrinarea respectiva iti ofera satisfactii, experiente senzoriale unice. Nu este de mirare de ce in multe biserici Biblia nu mai reprezinta centrul predicarii. Enoriasii nu vin la biserica pentru Adevar, ei vin pentru a-si injecta doza saptamanala de drog spiritual, pentru a se simti copiii lui Dumnezeu, pentru a trai clipa cand simt ca Dumnezeu e aproape. Ce se intampla maine nu mai conteaza, dependentul nu se gandeste la ziua de maine, el traieste clipa.

(Cazul 2)

Ion este un predicator bun. Autodidact. Citeste mult si cauta sa-si imbunatateasca darul permanent. Biserica il apreciaza ca pe un slujitor puternic. Mesajele lui sunt transante, conservatoare, radicale in ce priveste pacatul, fara mila fata de pacatosi, adica exact ce trebuie ca sa lasi impresia ca esti un om neprihanit. Nu lipseste de la staruinte, ba chiar le organizeaza si se dedica trup si suflet lucrarii Domnului. Inevitabil ajunge sa-si neglijeze familia, foarte numeroasa dealtfel, cat o echipa de fotbal. Pentru a-si tine copiii in frau apeleaza la nenea Neculai. Isi bate copiii fara masura, dar nu uita sa se roage cu ei si sa le vorbeasca despre dragostea lui Dumnezeu. Uneori isi mai bate si nevasta, ca sa fie supusa, nu de alta, si ca sa nu-l faca de ras, ca sa nu-i strice cariera, dar in public nu uita sa-si declare iubirea extraordinara pe care o are fata de ea si ii multumeste Domnului, cu lacrimi in ochi, de minunata familie pe care o are. Biserica se bucura ca, na!, avem nevoie de exemple vii, nu?

Din cand in cand imaginea lui de om neprihanit este pusa la indoiala. Incep sa se auda zvonuri despre cum este el acasa, despre ce fel de om este cu adevarat in viata de zi cu zi, cand nu-l vede nimeni. Copiii cresc si se razvratesc. Cand sursa de senzatii propria-i neprihanire ii este amenintata, reactioneaza violent, ca orice dependent. Incearca sa schimbe comitetul, sa rastoarne pastorul, sa organizeze rascoale in biserica, sa-si traga oameni (ca si el, probabil) de partea lui pentru a-si conserva imaginea fara de care isi pierde senzatia. Blestemata asta de senzatie, de sentiment ca este divin, il determina la actiuni inimaginabile asa ca, la un moment dat, nevasta lui il paraseste confirmand odata pentru totdeauna ca Ion nu era un om neprihanit ci un dependent de propria-i neprihanire.

Cunosc colegi de-ai lui Ion care au recurs la metode barbare de a-si pedepsi copiii, asa incat acestia au ajuns sa-i urasca. Unul dintre ei, un bun predicator de altfel, isi lega baietii cu funia de legat vitele, de grinda din grajdiul animalelor si ii batea pana obosea. Nu ma mir de ce acestia nu mai trec pe la casa parinteasca cu anii si nu vor sa mai auda de tata.

Colegi de-ai lui Ion au turnat la Securitate, si-au vandut fratii si au compromis lucrarea Domnului dar se cred in continuare oamenii lui Dumnezeu si pretind respect. Ciudatenia e ca unora dintre ei li s-a dovedit vinovatia cu acte si, cu toate acestea, continua sa predice, sa se impartaseasca , sa candideze la functii importante in cadrul organizatiei din care fac parte, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Eu am o singura explicatie oamenii acestia sunt dependenti!

About these ads

Partajeaz asta:

Partajare

Similare

Capcana dependentelor religioase - SOLUTII

n "Legalism"

Capcana dependentelor religioase (3)

n "Legalism"

Cand sodomitii vor sa gomorizeze lumea!

n "Sa bata clopotul..."

Categories: Legalism, Reforma crestina | Permalink.

Autor: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

6 THOUGHTS ON CAPCANA DEPENDENTELOR RELIGIOASE(2)

Las un comentariu

eLioR.

ianuarie 18, 2012 la 4:36 pm

Eu am o singura explicatie oamenii acestia sunt dependenti!

poate de(pe)M(d)enti.

Rspunde

beniamin

ianuarie 18, 2012 la 8:51 pm

Eu am o singura explicatie oamenii acestia sunt dependenti!

dependenti de duhurile care ai conduc,unul din ele fiind cel de mandrie!Am cunoscut pe unul,mare predicator,la mare biserica si in final am auzit ca a murit,ducandu-se la domnul lui,injurand si blestemand pe Dumnezeu,despre care candva a predicat.Iata la ce duce dependenta de alte duhuri si nu de unul singur:DUHUL SFANT!

Bun articol ,dar cati citesc sau il iau in seama?

Rspunde

pavel trifu

ianuarie 19, 2012 la 9:23 am

Articolul m-a ajutat sa identific cateva astfel de personaje la noi la Braila :(

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 19, 2012 la 3:34 pm

adica ce fel de personaje?

Rspunde

pavel

ianuarie 19, 2012 la 4:08 pm

dependente :D

Rspunde

Adorian

ianuarie 19, 2012 la 5:10 pm

Din pcate, muli oameni sinceri, pun tririle emoionale puternice pe seama Duhului. Cnd experimenteaz emoii negative, sunt convini c Duhul i avertizeaz de cine tie ce. Cnd sunt n extaz, sunt convini c Duhul i posed aa c exploateaz acele momente la maxim i ori de cte ori au ocazia le induc. Aceste triri stimuleaz o serie de substane n creier (adrenalin, dopamin, endrofin, etc.) care la rndul lor creeaz o adevrat dependen. Din aceast cauz (cei care au experimentat tiu) dup o sear de rugciune n care ai plns i te-ai zbtut, a doua zi trieti efectul down. i dai seama c viaa este oribil i singurele clipe care merit trite sunt cele n prezena Domnului. Aa devii dependent de rugciunea cu lacrimi i strigte i de nchinarea extatic n care uii de realitatea asta jegoas. Muzica este un factor foarte important cnd vine vorba de prezena Domnului. Cnd cni prezena Domnului se coboar i ncepi s o simi. Interesant este faptul c i atunci cnd asculi muzic cretin n alt limb pe care nu o nelegi prezena Domnului se coboar. Sigur este Duhul care lucreaz. Dar i mai interesant este c i atunci cnd asculi o muzic necretin construit pe anumite armonii ncepi s simi Totui te cutremuri i ajungi la concluzia c muzica necretin trebuie mai degrab evitat.

Se pare c sinceritatea nu este de ajuns De ce se ajunge aici? Deoarece oamenii nu sunt ncurajai n a cultiva un spirit analitic. Oamenii nu se autocritic i nu discern realitile ce i nconjoar. Dar n baz la ce s analizeze? Care este standardul?

Problema este foarte veche e de la nceput. Omul este incapabil (chiar n mod incontient) s se supun unei autoriti. Lucifer a fost primul care a ieit de sub autoritate. Istoria bisericii este plin de micri care au ieit de sub autoritate (poate micarea cea mai similar cu penticostalismul a fost montanismul) i au sfrit ru de tot.

Se zice c standardul n baza cruia ar trebui s analizm este Scriptura. Aceasta este o mare iluzie. Luther cnd a fcut reforma, nu a anulat autoritatea papal ci a fcut din fiecare credincios un pap. Din aceast cauz micarea neoprotestant (mai mult dect protestantismul) este att de variat. Fiecare credincios are dreptul s interpreteze Scriptura. Ci credincioi attea hermeneutici i deci attea interpretri. n penticostalism acest lucru e mai evident ca n oricare alt denominaie. Deci standardul nu este Scriptura ci modul n care eu interpretez Scriptura.

Aadar standardul sunt eu, i mie mi place asta. n sfrit sunt i eu cineva, am i eu dreptul s interpretez, Dumnezeu mi descoper mie direct.

Spune-i fratelui cutare c viziunile i proorociile lui nu sunt de la Domnul. Pi dac Duhul i-a descoperit aa s te pui cu Duhul? Spune-i c ceea ce simte e produsul muzicii i strigtelor care l nconjoar. Dac el simte c e Duhul cum s te pui cu Duhul? N-ai cum

Un fost lider de nchinare ( care mucnd din fructul interzis dubiul a fost vindecat de dependen).

Rspunde

Las un rspuns

Navigare articol

Previous Post

Next Post

"Hristos a trimis nebunia sa prapadeasca intelepciunea, slabiciunea ca sa lege taria, dispretul ca sa stinga mandria. Aceasta este taina cea mare a Evangheliei: El n-a venit sa I se slujeasca, ci El sa slujeasca; si aceasta taina trebuie implinita in toti slujitorii Lui, pana la a doua Sa venire." Milton

M-ATI VIZITAT DE...

660,808 ori

DREPTURI DE AUTOR

Materialele de pe acest blog, cu exceptia celor care apar sub alta semnatura decat a mea, pot fi folosite pentru promovarea invataturilor si principiilor crestine, doar specificandu-se in mod clar autorul (Laurentiu Balcan) si sursa (https://penticostalul.wordpress.com).

"Fa-ma Doamne rob si atunci liber voi fi!"

SEARCH

ABONEAZA-TE

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 208 other followers

ARTICOLE RECENTE

Intre iertare sidemascare

Revelatie si imaginatie

Blogul meu este penticostalul nu laurentiubalcan!!!

De ce a facut Isus semne si minuni?(continuare)

De ce a facut Isus semne siminuni?

Despre cum predicaHristos

Hristos (chiar) este prezent in elementeleCinei

COMENTARII RECENTE

samuel on Frate, cati copii da Domnul la

Marius Silvesan on Intre iertare sidemascar

Bursa zilei (29.04.2 on Intre iertare sidemascar

Revista blogosferei on Blogul meu este pentico

Bursa zilei (23.04.2 on Revelatie si imaginatie

laurentiu balcan on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

barzilaiendan on Revelatie si imaginatie

Silviu Firulete on Blogul meu este pentico

Marius Silvesan on Blogul meu este pentico

OCT on Hristos (chiar) este prezent i

barzilaiendan on De ce a facut Isus semne si

Student on Hristos (chiar) este prezent i

laurentiu balcan on Hristos (chiar) este prezent i

TOP POSTS

Intre iertare si demascare

Frate, cati copii da Domnul la penticostali?

Sunt liber sa consum alcool sau nu?

Inamicul imi spune cine sunt...T.D. Jakes

Despre mine

Cum poate sa vina Duhul Sfant peste tine, daca El este deja in tine?

Blogul meu este "penticostalul" nu "laurentiubalcan"!!!

VIZITATORI ONLINE

AMADEAH UN BLOG PENTRU FEMEI

CATEGORII

Categorii

FACEBOOK LIKE

TOP CLICKS

rasvancristian.wordpress.com

laurentiubalcan.wordpress.com

lascaupetru.wordpress.com

totalschimbat.ro

coramdeo.ro

mariuscruceru.ro

rascumparareamemoriei.wordpres

ARHIVE

Arhive

ALE MELE

Biserica Evanghelica Romana din GenevaDisciplinaDrumetiei

BLOGROLL

WordPress.comWordPress.net

PE UNDE MA MAI PLIMB...

adamaicaamalia ciuciuCiprian TerinteClaudiu NitisorCrestinTOTALCristian IonescuCristiAritonDaniel BranzeiDaniel BujenitaDinu BurzoDoru PopeEmanuel ContacEugen MateiFRICA si CUTREMURGhita MocanINFOcrestinINTERCER linkuri crestineMarius CruceruPenielPersonaPetru LascaupostariRADIOfiladelfiaRascumpararea Memorieiresurse pentru familieRomaniaevanghelicaSTIRI crestineSuceava evanghelicaTeofil StanciuungandbunvaxalyVindecatoru

adevar alegeri in biserica alegeri in cultul penticostal ARTA crestina biserica biserica penticostala biserica si politica bunatate conferinta peniel conferinta peniel 2008 credinta crestere spirituala crestinism crestinul si politica cultul penticostal cumpatare curvie darurile Duhului dezvoltare spirituala diavol disciplina spirituala Duhul Sfant evlavie extraterestri filadelfia onesti har hristos iertare imoralitate inchinare inviere ispita sexuala isus laurentiu balcan Legalism Meditatii miracole neprihanire Nicolae Steinhardt pacat pacat sexual pastori politicieni peniel penticostal penticostali Penticostalism penticostalul pocainta politica bisericeasca politica si religie politicieni crestini preacurvie predicarea crestina proorocie protest penticostal proverbe 7:1-17 rastignire razboi spiritual reformare in penticostalism rugaciune saptamana mare satan Scriptura scrisoarea deschisa a pastorilor penticostali sfintenie sfintire slujire slujire crestina spiritualitate statul si biserica Supranatural traditie penticostala ucenicizare ultima saptamana voia lui dumnezeu

Create a free website or blog at WordPress.com. | Tema Yoko.

Sus

Urmrete

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 208 other followers

Build a website with WordPress.com

ACAS

DESPRE MINE

PROTEST

Laurentiu BALCAN

Capcana dependentelor religioase(3)

ianuarie 20, 2012 by laurentiu balcan 18 comentarii

Cu totii suntem predispusi dependentelor. De fapt, in anumite momente ale vietii, constatam ca depindem de anumite lucruri care ne departeaza de scopul pentru care am fost creati. Pascal ne spunea ca suntem extraordinari si netrebnici in acelasi timp sau, cum ar spune Pavel, frati sfinti eu sunt cel dintai dintre pacatosi.

In esenta ei, dependenta religioasa este o lucrare impotriva harului, dusmanul din interiorul inimii noastre, calea smechereasca prin care ne amagim constiinta si prin care ne (auto)rezervam biletul care duce in cer la clasa I, clasa sfintilor.

Dependentul isi construieste o realitate proprie pe care, la un moment dat, ajunge s-o confunde cu adevarata Realitate. Este foarte dificil sa-l convingi pe un dependent ca are probleme si ca trebuie sa se trateze de urgenta, pentru ca prima linie de aparare pe care si-o construieste se bazeaza pe negare.

Sunt convins ca eliberarea de dependetele noastre este o lucrare miraculoasa a harului. Am incercat de multe ori sa initiez discutii profunde cu oameni despre care eram sigur ca au probleme cu religiozitatea falsa si, de fiecare data, am fost respins. Sentimentul ca sunt un fel de martiri ai zilelor de pe urma le este infipt ca un steag in inima. Dependentii sunt experti cand vine vorba sa-si justifice actiunile si au un profund sentiment ca sunt privilegiati datorita sfinteniei proprii. Aceasta este cauza dispretului si defaimarii pe care le manifesta fata de ceilalti pacatosii.

(Caz 3)

Sora Ana este o femeie credincioasa. Se poarta ca o pocaita, se tine de traditiile penticostale clasice, se roaga cu foc, slujeste Domnului si primeste diverse descoperiri din partea Duhului, ba uneori chiar prooroceste. Merge prin case si le invata pe surorile mai tinere cum sa se imbrace, sa dea drumul la nasterile de copii, sa nu se uite la TV si Domnul mai stie ce le spune. Sora si-a castigat o imagine de femeie credincioasa in biserica si stie ca unii se uita la ea ca la vasul Domnului. Ii place asta. Se simte bine. O stare de euforie o cuprinde atunci cand cei din jur o trateaza ca pe un mentor si apeleaza la tot felul de subterfugii pentru a-si dezvolta imaginea de sfanta. Inevitabil cade in capcana dependentei religioase si va face tot ce-i sta in putinta pentru a nu fie privata de starea de bine pe care i-o ofera propria neprihanire.

Intr-o zi primeste o veste socanta. Una dintre fetele ei adusa de mica la biserica se trezeste a fi insarcinata. Cum fata nu avea barbat isi intreaba mama ce sa faca cu copilul. Vestea aceasta cade ca un tunet peste vasul Domnului. Prima reactie pe care o are e ce vor zice fratii?Pe ea o intereseaza mai putin ce se va intampla cu fata si cu copilul, pe ea o intereseaza imaginea. Daca o va indeamna sa pastreze copilul va intra in sevraj, nu va mai putea sa simta placerea de a fi apreciata si respectata de cei din jur, ba, dimpotriva, va trebui sa suporte rusinea si batjocura celor pe care, la randul ei, i-a batjocorit. Ce vor spunea fratii?

In disperare, ii sugereaza propriei fete sa renunte la copil, sa avorteze. Nu era gata sa renunte la drogul neprihanirii proprii. Ca un drogat autentic va fi gata sa ucida, daca va fi cazul, pentru a-si procura doza zilnica de euforie.

Ce fel de vas al Domnului poate reactiona astfel? Cum sa sugerezi o crima pentru a nu-ti strica imaginea? Eu am am un singur raspuns: dependenta iti ia mintile si iti otraveste sufletul.

Multi dintre noi avem impresia ca, cu cat ne vom apropia mai mult de Dumnezeu, cu atat vom fi mai sfinti. Tehnic asa este, cu o mica remarca. A fi sfant nu implica si increderea in sfintenia proprie ci, dimpotriva, inseamna o recunoastere puternica a pacatoseniei personale. Cu cat te apropii mai mult de Dumnezeu, cu atat iti dai seama ca esti mai pacatos. Lumina lui Dumnezeu va scoate la iveala chiar si cele mai intunecate ganduri pe care le ai si cele mai nesemnificative pacate ti se vor parea de netolerat. Isaia este un exemplu perfect in acest sens, ca si Ioan, de altfel, care lesina in prezenta sfinteniei lui Hristos.

Nu poti sa te apropii de Dumnezeu fara sa fii patruns de sentimentul nevredniciei si neputintei personale. Dependentul nu-si vede nevrednicia si nici neputinta, pentru ca dependentul crede ca le poate face pe toate.

About these ads

Partajeaz asta:

Partajare

Similare

Capcana dependentelor religioase - SOLUTII

n "Legalism"

Capcana dependentelor religioase (1)

n "Legalism"

Aberatie de aberatie!

n "Reforma crestina"

Categories: Legalism, Reforma crestina | Tags: dependenta religioasa | Permalink.

Autor: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

18 THOUGHTS ON CAPCANA DEPENDENTELOR RELIGIOASE(3)

Las un comentariu

Robert

ianuarie 21, 2012 la 11:15 am

Foarte, foarte, foarte bun textul si exemplul dat si observatiile care indica dependenta.

Of, of, dar nici cu adunarea gata s-o mazileasca pe biata femeie nu e in regula, stii bine.

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 21, 2012 la 7:06 pm

ai dreptate

Rspunde

Val

ianuarie 21, 2012 la 10:02 pm

Stau si ma gandesc, cine nu este dependent religios?! cred ca toti suntem, macar un pic Ma gandesc la David, un om chiar deosebit de spiritual si f nereligios,dar si el a recurs la crima ca sa.si acopere pacatul.

PS Ai ilustrat excelent

Rspunde

Cris

ianuarie 22, 2012 la 1:44 pm

Buna postarea si adevarat ai grait. Sa ne fereasca Domnul de dependentele de orice fel, si de cele religioase!

Rspunde

Cris

ianuarie 22, 2012 la 1:52 pm

PS Iacov 1:26

Rspunde

pavel

ianuarie 27, 2012 la 3:38 pm

Frate Laurentiu.

O intrebare ( sa fiu inteles nu fac glume) :Cum se cheama Biserica Domnului, ce denumire ar avea ? Baptista, Penticostala ori Crestini de dupa Evanghelie ?

Am citit si eu un pic si am ramas asa oarecumva curios si totodata nu stiu cum sa o iau din cele ce ai scris. In legatura cu aceasta dependenta religioasa , sa te laud si eu ca cei din fata mea nu am sa o fac ca nu mia placut niciodata periala sau lingusirea, dar as vrea sa spun ca nu sunt un om invatat in ceia ce priveste inaltimile sunt un om de rind, caut si eu sa ma mintuiesc, nu sint nici in comitet ,nu imi doresc acest lucru, sint destui care vor si ii las pe eii.

am mai vorbit si cind mai este ocazie mai vorbesc din Cuvintul Domnului, ce am observat si aceasta cam peste tot in lume , in adunarile fratilor, a ajuns acel flagel sau cadran (chenar) care incepe cu 25 dec. nasterea domnului, 6 ian. botezul domnului, 25 mart. buna vestire cu dezlegare la peste ,floriile ,pastele, invierea ,toma, rusaliile, 29 iunie sf.pavel si petru, iulie sf. ilie si asa mai departe,acest calendar ortodoxo-catolic, mai lipseste din el 15 august cu fecioara maria si va fi complet si la penticostali, cam cum vedeti lucrul acesta ,nu este si acesta o forma de religie ca la cei de afara. As dori sa intreb unde mai sunt acele MARI PRINCIPII BIBLICE:1- ei staruiau in invatatura apostolica ,2-in legatura frateasca,3-fringerea piini(nu in sf. cina Domnului) ,4-in rugaciuni, si mai sunt dar asa mai usor.Sunt si eu penticostal nascut dar nu as vrea sa fiu inteles gresit , ca unul din acei care doreste sa arate afara pocait si acasa si in ascuns cu totul altul.Eu sint in Austria si aici unde lucrez sint la un loc cu mai multi fr. unii pastori alti prezbiteri,diaconi si la o mica pauza le-am pus o intrebare , vedeti si voi ca si mine ca :adunarea aceasta penticostala se duce la vale? si imi raspunde unul care de fapt este si (tov.)presedinte a cultului si zice, ce crezi noi nu avem ochi ba da vedem si noi ca asa e, dar? si atunci am luat din nou cuvintul si am zis numai o intrebare sa nu fiu obraznic . daca ar fi vre-o solutie nu sa o urcam napoi sus ci doar sa o oprim din aceasta cadere sau alunecare tot mai mult inspre lume, stiti ce raspuns am primit , orcine ar fi el pastor, prezbiter ori cine altcineva ar fi va fi aruncat afara din acest sistem, orcare ar fi nu se mai poate inpotrivi nimeni (inca a facut o glumita ca pe o masea stricata) vedeti si voi le-am zis suntem cu totii neputinciosi in fata acestui sistem de aici din valea dura toti se inchina la el. Asa fr. te rog frumos si respectuos dami un raspuns. multumesc Domnul sa va binecuvinteze

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 27, 2012 la 4:47 pm

1. Sa vorbim si noi despre sarbatori crestine nu este gresit. Multi au incercat sa profite de aceste sarbatori pentru a le folosi in scop evanghelistic. Altii, din nefericire, sunt asa de prinsi de aceste sarbatori de zici ca-s preoti ortodocsi. Trebuie sa existe un echilibru intre ocazie, sarbatoare si voia lui Dumnezeu.

2. Sistemul are limitarile si defectele lui. Este greu sa schimbi un sistem care se bazeaza pe control, dar nu este imposibil. Orice sistem este format din oameni. Cand oamenii se vor schimba atunci se va schimba si sistemul.

Intrebati unde sunt marile principii biblice si vreau sa va raspund in viata noastra. Fiti, impreuna cu alti slujitori, unul dintre cei ce traiesc si practica principiile biblice. Scopul nostru nu este sa luptam cu sistemul, scopul nostru este sa-i ajutam pe oameni sa-l cunoasca pe Dumnezeu. S-ar putea sa nu vedem mari rezultate aici, dar nu si in ziua aceea

Rspunde

pavel

ianuarie 27, 2012 la 6:05 pm

Fr. Balcan -va rog sa-mi dati raspuns la prima intrebare

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 27, 2012 la 7:36 pm

Biserica urmasilor lui Hristos

Rspunde

pavel

ianuarie 28, 2012 la 12:54 pm

Mai intii nu as vrea sa par altfel decit ce e real, hai sa citim Evrei 12-22,23,24.si vom descoperi , De fapt tocmai ceia ce vorbea Domnul ISUS cu Nicodim Ioan 3-1 in jos, Eu tin sa cred ca tocmai aici trebuie sa revina biserica :La invatatura apostolica ,de aceia sa ajuns unde sa ajuns ,sa umplut adunarile cu oameni nenascuti din nou . Daca Domnul ISUS spunea ca nimeni nu poate sa intre in Imparatia Lui Dumnezeu , numai cei ce-s nascuti din apa (cuvint) si din duh. au patruns tot felul de oameni printre noi ,ca si atunci cu Israel cind au iesit din Egipt au iesit si egipteni cu ei care mai tirziu iau tras in curse sa cirteasca sa pofteasca samd. cam asa se intimpla si azi , cei ce -s in fruntea poporului nu sunt atenti si iata ce sa ajuns. va multumesc

Fr. Balcan sa nu va suparati de unde sunteti cumv din zona Pascaniului

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 28, 2012 la 2:34 pm

nu, sunt din Onesti, Bacau

Rspunde

Adi

ianuarie 31, 2012 la 8:38 am

Sunt curios care e originea expresiei vasul Domnului. Este comuna la penticostali dar aproape necunoscuta la alti evanghelici, ca sa nu pomenesc de credinciosii ortodocsi. Citeodata vasele Domnului tind sa fie o categorie speciala in biserica.

Expresia aceasta, impreuna cu a avea o lucrare, constituie o particularitate a limbajului la penticostali. Relatati unui baptist ca cineva a avut o lucrare prin vasul Domnului si observati ce figura face :)

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 31, 2012 la 8:53 am

nu stiu exact originea expresie dar am sa ma interesez

Rspunde

Val

ianuarie 31, 2012 la 12:41 pm

din Fapt 9:15, probabil, desi aici nu e folosit referindu.se la slujba de proroc

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 31, 2012 la 1:35 pm

sau poate din Timotei unde Pavel vorbeste despre vasele de cinste.

Rspunde

Daniel

februarie 3, 2012 la 10:03 pm

Astept episodul (4) din Cacana dependetelor religioase

Rspunde

laurentiu balcan

februarie 4, 2012 la 1:12 pm

l-am scris si pe 4 , cel cu solutia.

Rspunde

Daniel

februarie 3, 2012 la 10:04 pm

Scuzati, am vrut sa scriu capcana

Rspunde

Las un rspuns

Navigare articol

Previous Post

Next Post

"Hristos a trimis nebunia sa prapadeasca intelepciunea, slabiciunea ca sa lege taria, dispretul ca sa stinga mandria. Aceasta este taina cea mare a Evangheliei: El n-a venit sa I se slujeasca, ci El sa slujeasca; si aceasta taina trebuie implinita in toti slujitorii Lui, pana la a doua Sa venire." Milton

M-ATI VIZITAT DE...

660,808 ori

DREPTURI DE AUTOR

Materialele de pe acest blog, cu exceptia celor care apar sub alta semnatura decat a mea, pot fi folosite pentru promovarea invataturilor si principiilor crestine, doar specificandu-se in mod clar autorul (Laurentiu Balcan) si sursa (https://penticostalul.wordpress.com).

"Fa-ma Doamne rob si atunci liber voi fi!"

SEARCH

ABONEAZA-TE

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 208 other followers

ARTICOLE RECENTE

Intre iertare sidemascare

Revelatie si imaginatie

Blogul meu este penticostalul nu laurentiubalcan!!!

De ce a facut Isus semne si minuni?(continuare)

De ce a facut Isus semne siminuni?

Despre cum predicaHristos

Hristos (chiar) este prezent in elementeleCinei

COMENTARII RECENTE

samuel on Frate, cati copii da Domnul la

Marius Silvesan on Intre iertare sidemascar

Bursa zilei (29.04.2 on Intre iertare sidemascar

Revista blogosferei on Blogul meu este pentico

Bursa zilei (23.04.2 on Revelatie si imaginatie

laurentiu balcan on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

barzilaiendan on Revelatie si imaginatie

Silviu Firulete on Blogul meu este pentico

Marius Silvesan on Blogul meu este pentico

OCT on Hristos (chiar) este prezent i

barzilaiendan on De ce a facut Isus semne si

Student on Hristos (chiar) este prezent i

laurentiu balcan on Hristos (chiar) este prezent i

TOP POSTS

Intre iertare si demascare

Frate, cati copii da Domnul la penticostali?

Sunt liber sa consum alcool sau nu?

Inamicul imi spune cine sunt...T.D. Jakes

Despre mine

Cum poate sa vina Duhul Sfant peste tine, daca El este deja in tine?

Blogul meu este "penticostalul" nu "laurentiubalcan"!!!

VIZITATORI ONLINE

AMADEAH UN BLOG PENTRU FEMEI

CATEGORII

Categorii

FACEBOOK LIKE

TOP CLICKS

rasvancristian.wordpress.com

laurentiubalcan.wordpress.com

lascaupetru.wordpress.com

totalschimbat.ro

coramdeo.ro

mariuscruceru.ro

rascumparareamemoriei.wordpres

ARHIVE

Arhive

ALE MELE

Biserica Evanghelica Romana din GenevaDisciplinaDrumetiei

BLOGROLL

WordPress.comWordPress.net

PE UNDE MA MAI PLIMB...

adamaicaamalia ciuciuCiprian TerinteClaudiu NitisorCrestinTOTALCristian IonescuCristiAritonDaniel BranzeiDaniel BujenitaDinu BurzoDoru PopeEmanuel ContacEugen MateiFRICA si CUTREMURGhita MocanINFOcrestinINTERCER linkuri crestineMarius CruceruPenielPersonaPetru LascaupostariRADIOfiladelfiaRascumpararea Memorieiresurse pentru familieRomaniaevanghelicaSTIRI crestineSuceava evanghelicaTeofil StanciuungandbunvaxalyVindecatoru

adevar alegeri in biserica alegeri in cultul penticostal ARTA crestina biserica biserica penticostala biserica si politica bunatate conferinta peniel conferinta peniel 2008 credinta crestere spirituala crestinism crestinul si politica cultul penticostal cumpatare curvie darurile Duhului dezvoltare spirituala diavol disciplina spirituala Duhul Sfant evlavie extraterestri filadelfia onesti har hristos iertare imoralitate inchinare inviere ispita sexuala isus laurentiu balcan Legalism Meditatii miracole neprihanire Nicolae Steinhardt pacat pacat sexual pastori politicieni peniel penticostal penticostali Penticostalism penticostalul pocainta politica bisericeasca politica si religie politicieni crestini preacurvie predicarea crestina proorocie protest penticostal proverbe 7:1-17 rastignire razboi spiritual reformare in penticostalism rugaciune saptamana mare satan Scriptura scrisoarea deschisa a pastorilor penticostali sfintenie sfintire slujire slujire crestina spiritualitate statul si biserica Supranatural traditie penticostala ucenicizare ultima saptamana voia lui dumnezeu

Create a free website or blog at WordPress.com. | Tema Yoko.

Sus

Urmrete

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 208 other followers

Build a website with WordPress.com

ACAS

DESPRE MINE

PROTEST

Laurentiu BALCAN

Capcana dependentelor religioase SOLUTII

ianuarie 23, 2012 by laurentiu balcan 11 comentarii

Sunt atat de multe forme de dependenta religioasa, ca imi este aproape imposibil sa tratez exhaustiv subiectul acesta. Dependenta religioasa are o putere colosala de a se adapta la noul context ca virusul la noile modificari genetice si, ca un cameleon, uneori capata nuante atat de spirituale incat iti este aproape imposibil sa faci diferenta dintre un dependent si un crestin liber. Singurul care poate face diferenta este Cel ce cerceteaza inimile noastre, Dumnezeu.

Dependenta religioasa nu este periculoasa doar pentru ca ataca frontal harul si lucrarea lui Hristos, ea este periculoasa si pentru ca se transmite. Fiecare dintre noi este liber sa creada ce vrea, nu neg asta, pentru ca noi insine vom raspunde pentru faptele si conceptiile noaste, nu altcineva si noi insine vom suporta consecintele alegerilor facute. Problema cu dependenta, in schimb, este ca ea are o putere fantastica de a-si face culcus in mintile si inimile oamenilor din generatie in generatie. Am observat ca anumite pacate ale parintilor se transmit intr-un mod ciudat si asupra copiilor. Ma intrebam mirat, la un moment dat, ce se intampla cu fetele dintr-o familie pe care o cunosc de li se aprind calcaiele asa de repede dupa baieti. Am aflat ca in tinerete mama lor a avut aceleasi probleme amoroase si fratii au fost nevoiti s-o puna deoparte disciplinar. Nu vreau sa generalizez, cu siguranta ca in multe familii legaturile dependentelor pacatoase au fost rupte prin pocainta, dar nu trebuie sa neglijam puterea de influenta a dependentelor. Fara pocainta vom transmite generatiilor viitoare o povara pe care nu o vor putea purta si vom secatui o intreaga generatie pentru ca nu am vrut sa renuntam la dependentele noastre.

Sunt dependenti religiosi care raman ancorati in trecut. Mesajul lor este obsedant, enervant si la un moment dat de-a dreptul ridicol. Nu contest experientele pe care inaintasii nostri le-au avut. De fiecare data sunt incantat sa aud marturii ale celor ce au trait cu Dumnezeu intr-un mod autentic. Dar ce ii impiedica sa traiasca si astazi aceleasi experiente? Ce te impiedica sa aduci trecutul in prezent? Va spun eu ce: lipsa transformarii interioare. Experientele avute in trecut nu au schimbat inimile lor intr-un mod autentic si radical. Ei inca spera sa obtina rezultate in prezent prin pomenirea experientelor trecute. Asa ceva nu se va intampla! O solutie de rezolvare a problemei este sa incepi sa traiesti cu Dumnezeu intr-un mod real aici si acum. Nu te ajuta cu nimic sa fredonezi pusca si cureaua lata, ce fecior am fost odata si sa plangi dupa vremurile de mult apuse. Problema dependentilor este ca si-au creat un Dumnezeu al trecutului si lasa prezentul sa treaca pe langa ei fara sa faca nimic.

De cele mai multe ori, dependetii religiosi nu vor sa dea socoteala nimanui. Viata lor este un seif plin de secrete, unele dintre ele atat de grozave incat le este si lor frica sa deschida seiful. Dependentii religiosi nu vorbesc de problemele lor ei nu au probleme, Doamne fereste! ei vorbesc de problemele altora. O alta solutie de a rezolva dependentele noastre este de a ne supune pe noi insine unei autoritati spirituale. Stiu ca este greu daca te crezi buricul targului si centrul Universului, dar nu il poti face de rusine pe diavol daca nu te supui pe tine insuti unei autoritati spirituale. Daca nu te poti supune unei autoritati spirituale este evident ca te confrunti cu dependente religioase. Incapacitatea de a-ti marturisi pacatele si lipsa de transparenta in relatiile in care esti implicat sunt semne clare de dependenta. Disciplina marturisirii pacatelor una dintre cele mai dificle si mai neglijate discipline spirituale este, probabil, cea mai puternica solutie de a ne elibera pe noi insine de dependentele care ne cuprind inima.

Dependentii nu sunt invatati sa lucreze in echipa, pentru ca nu se pot bucura de slujirea altora. Lucrul in echipa ii predispune la transparenta si ei nu vor ca ceilalti sa vada cum sunt ei cu adevarat pentru ca si-ar pierde sursa de satisfactie neprihanirea proprie. Trebuie sa invatam sa ne integram in comunitatea din care facem parte si sa nu ne fie teama sa fim asa cum suntem cu adevarat. Impartasirea darurilor, poverilor, greselilor, dezamagirilor si secretelor noastre sunt modalitati de a ne smeri pe noi insine. Smerenia este medicament forte anti-dependenta. Rezultatele sunt garantate!

Se spune ca orice dependenta poate fi biruita printr-o dependenta superioara. Fericitul Augustin biruieste adancimea frumusetilor inferioare (placerile carnale) cu ajutorul frumusetilor superioare, iubirea de Dumnezeu. El a inteles ca raul din om nu va iesi decat atunci cand binele va umple viata omului. Cred ca Toma de Kempis a spus ca obiceiul invinge obiceiul si, personal, sunt convins ca fara o experienta reala a plinatatii Duhului nu vom reusi sa traim asa cum doreste Dumnezeu. Dependentele superioare sunt: dependenta de Hristos, dependenta de Harul lui Dumnezeu, dependenta de Cuvantul lui Dumnezeu si dependenta de Duhul Sfant. Acestea sunt singurele dependente care elibereaza sufletul omului, ii inoiesc mintea si ii sfintesc trupul.

Eliberarea de dependenta religioasa este un miracol, o forma autentica de manifestare a harului divin.

De ce am scris aceasta serie? Din doua motive. In primul rand cred ca dependentii religiosi sunt un mare pericol pentru Biserica si, in al doilea rand, imi este teama ca la randul meu sa nu devin un dependent religios. Am vrut sa ma verific si sa gasesc un tratament. Sper sa fi reusit ca, macar partial, sa fi oferit solutii si unora dintre voi.

Fiti liberi!

About these ads

Partajeaz asta:

Partajare

Similare

Ai bitzi ai putere!

n "Recomandari"

M-as marturisi, dar...

n "Reforma crestina"

Batalia pentru adevar

n "Meditatii"

Categories: Legalism, Reforma crestina, Trezire spirituala | Tags: dependenta religioasa | Permalink.

Autor: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

11 THOUGHTS ON CAPCANA DEPENDENTELOR RELIGIOASE SOLUTII

Las un comentariu

Cristian Ionescu

ianuarie 23, 2012 la 8:38 pm

i libertatea poate fi o (in)dependen religioas! Poate chiar mai periculoas dect toate celelalte la un loc

Rspunde

laurentiu balcan

ianuarie 24, 2012 la 2:28 pm

Corect!

Formele dependentei religioase sunt foarte variate

Rspunde

Vasilis

ianuarie 25, 2012 la 6:35 am

libertatea in sensul de atotsuficienta?

Rspunde

pavel trifu

ianuarie 24, 2012 la 7:22 am

M-a ajutat mult sa citesc aceste articole! Numai ca nu inteleg inca cum se materializeazadependenta de har? :d

Rspunde

Vasilis

ianuarie 24, 2012 la 7:28 am

primul pas spre eliberare cred ca e onestitatea, sa recunosc cum sunt, in primul rand fata de mine si Dumnezeu si sa nu ma prefac in fata altora.

Domnul Isus spunea despre Natanael, Iata un israelit in care nu este viclesug. Natanael era onest, nu credea ca ceva bun poate iesi din Nazaret.

Multi l-ar critica pe Natanael azi pentru o asa afirmatie. Nu si Domnul Isus. El apreciaza onestitatea mai mult decat toate diplomele teologice.

Problema e mai mare atunci cand ajung cineva in biserica e greu sa recunosc ca in realitate nu sunt la nivelul la care am fost sau la care i-am lasat pe altii sa creada ca am fost.

Rspunde

elena

ianuarie 24, 2012 la 11:23 am

Felicitari, frate. Mai adauga la dependenta si autosuficienta si obtii o imagine actualizata a bisericilor noastre. Fii binecuvantat si roaga-te impreuna cu noi pentru schimbare. (Nu spun ca nu o faci deja) :)

Rspunde

Pingback: Despre dependintele relogioase | Opinia crestina

Daniel G

februarie 3, 2012 la 11:07 pm

La prima parte, frate Laurentiu, am postat un comentariu cerind solutii la problema, si am primit asigurarea ca vor fi date.

Dar, solutiile date sunt arhicunoscute si multe intelese gresit!

Am spus si data trecuta ca o cauza principala este ca enoriasii nostri nu sunt ucenici, iar pastorii nu fac ucenici ci dependenti religiosi. Nimic despre toate acestea! Solutia ar fi predare deplina, 100 %, si re-ucenicizare, iar asta cade in sarcina pastorului. Sunt uimit ca nu ati mentionat nimic despre vina pastorilor si lipsa lor de chemare la ucenicie!

Soiul asta de boala necesitata o medicatie asistata de catre medic, nu trebuie aruncate pastilele si spus: na vindecati-va, si cat mai repede va rog! Prea usor este tratata vina si victimile!

Rspunde

laurentiu balcan

februarie 4, 2012 la 1:15 pm

frate,

Eu nu mi-am propus sa dezvolt exhaustiv subiectul. Aveti dreptate in ceea ce spuneti, pastorii au o mare parte din vina, nu neg asta, dar nu era locul acum sa ma ocup de acest aspect. Eu am scris de mai multe ori despre UCENICIZARE, am avut o serie lunga despre disciplinele spirituale si, in general, nu exonerez pastorii de vina pe care o au.

Rspunde

Ioan Gotcu

februarie 18, 2012 la 9:41 am

Am observat ca ati tratat mai mult dependenta de pacat, decit dependenta religioasa. Cea din urma este la fel de periculoasa ca si prima. Am sa va arat o dependenta, care cu adevarat, cum ati mentionat si dv.: loveste frontal harul,, si priveaza crestinul de mari binecuvintari.

Cunosc persoane care sunt dependente de unii predicatori (pastori) intr-o asa masura, incit la noi in tara merg aproape in toate locurile unde predica persoana respectiva, ridiculizind ori ce alt predicator.

Nu este rau sa urmezi invatatura unui predicator, daca ea este in conformitate cu Biblia, dar dupa ce cunosti adevarul, dependenta trebuie sa fie fata de Domnul Hristos si nu fata de oameni. Asta ar insemna ca persoana dependenta de oameni nu a ajuns la maturitate.

Rspunde

Oana Pavel

octombrie 21, 2012 la 12:17 pm

ziditoare si aceasta postare! :)

Rspunde

Las un rspuns

Navigare articol

Previous Post

Next Post

"Hristos a trimis nebunia sa prapadeasca intelepciunea, slabiciunea ca sa lege taria, dispretul ca sa stinga mandria. Aceasta este taina cea mare a Evangheliei: El n-a venit sa I se slujeasca, ci El sa slujeasca; si aceasta taina trebuie implinita in toti slujitorii Lui, pana la a doua Sa venire." Milton

M-ATI VIZITAT DE...

660,808 ori

DREPTURI DE AUTOR

Materialele de pe acest blog, cu exceptia celor care apar sub alta semnatura decat a mea, pot fi folosite pentru promovarea invataturilor si principiilor crestine, doar specificandu-se in mod clar autorul (Laurentiu Balcan) si sursa (https://penticostalul.wordpress.com).

"Fa-ma Doamne rob si atunci liber voi fi!"

SEARCH

ABONEAZA-TE

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 208 other followers

ARTICOLE RECENTE

Intre iertare sidemascare

Revelatie si imaginatie

Blogul meu este penticostalul nu laurentiubalcan!!!

De ce a facut Isus semne si minuni?(continuare)

De ce a facut Isus semne siminuni?

Despre cum predicaHristos

Hristos (chiar) este prezent in elementeleCinei

COMENTARII RECENTE

samuel on Frate, cati copii da Domnul la

Marius Silvesan on Intre iertare sidemascar

Bursa zilei (29.04.2 on Intre iertare sidemascar

Revista blogosferei on Blogul meu este pentico

Bursa zilei (23.04.2 on Revelatie si imaginatie

laurentiu balcan on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

laurentiu on Blogul meu este pentico

barzilaiendan on Revelatie si imaginatie

Silviu Firulete on Blogul meu este pentico

Marius Silvesan on Blogul meu este pentico

OCT on Hristos (chiar) este prezent i

barzilaiendan on De ce a facut Isus semne si

Student on Hristos (chiar) este prezent i

laurentiu balcan on Hristos (chiar) este prezent i

TOP POSTS

Intre iertare si demascare

Frate, cati copii da Domnul la penticostali?

Sunt liber sa consum alcool sau nu?

Inamicul imi spune cine sunt...T.D. Jakes

Despre mine

Cum poate sa vina Duhul Sfant peste tine, daca El este deja in tine?

Blogul meu este "penticostalul" nu "laurentiubalcan"!!!

VIZITATORI ONLINE

AMADEAH UN BLOG PENTRU FEMEI

CATEGORII

Categorii

FACEBOOK LIKE

TOP CLICKS

rasvancristian.wordpress.com

laurentiubalcan.wordpress.com

lascaupetru.wordpress.com

totalschimbat.ro

coramdeo.ro

mariuscruceru.ro

rascumparareamemoriei.wordpres

ARHIVE

Arhive

ALE MELE

Biserica Evanghelica Romana din GenevaDisciplinaDrumetiei

BLOGROLL

WordPress.comWordPress.net

PE UNDE MA MAI PLIMB...

adamaicaamalia ciuciuCiprian TerinteClaudiu NitisorCrestinTOTALCristian IonescuCristiAritonDaniel BranzeiDaniel BujenitaDinu BurzoDoru PopeEmanuel ContacEugen MateiFRICA si CUTREMURGhita MocanINFOcrestinINTERCER linkuri crestineMarius CruceruPenielPersonaPetru LascaupostariRADIOfiladelfiaRascumpararea Memorieiresurse pentru familieRomaniaevanghelicaSTIRI crestineSuceava evanghelicaTeofil StanciuungandbunvaxalyVindecatoru

adevar alegeri in biserica alegeri in cultul penticostal ARTA crestina biserica biserica penticostala biserica si politica bunatate conferinta peniel conferinta peniel 2008 credinta crestere spirituala crestinism crestinul si politica cultul penticostal cumpatare curvie darurile Duhului dezvoltare spirituala diavol disciplina spirituala Duhul Sfant evlavie extraterestri filadelfia onesti har hristos iertare imoralitate inchinare inviere ispita sexuala isus laurentiu balcan Legalism Meditatii miracole neprihanire Nicolae Steinhardt pacat pacat sexual pastori politicieni peniel penticostal penticostali Penticostalism penticostalul pocainta politica bisericeasca politica si religie politicieni crestini preacurvie predicarea crestina proorocie protest penticostal proverbe 7:1-17 rastignire razboi spiritual reformare in penticostalism rugaciune saptamana mare satan Scriptura scrisoarea deschisa a pastorilor penticostali sfintenie sfintire slujire slujire crestina spiritualitate statul si biserica Supranatural traditie penticostala ucenicizare ultima saptamana voia lui dumnezeu

Create a free website or blog at WordPress.com. | Tema Yoko.

Sus

Urmrete

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 208 other followers

Build a website with WordPress.com

1